Søk i denne bloggen

torsdag 1. april 2010

Har du det bra?


Bloggeren Vaskekost har skrevet et inspirerende blogg innlegg om det å ha det bra. Jeg har i dette blogg innlegget  tatt utgangspunkt i spørsmålene hun stilte.

Hvilke tanker har du om emnet?
Hva er det egentlig å ha det bra, for  akkurat deg?

Det at mange spør om at Har du det bra synest jeg er en klisje. .f.eks. som hei, god helg,godt nytt år.osv. Jeg tror heller ikke at folk tenker på hva svar de får igjen. De tenker nok ikke igjennom før de sier det. Jeg tror også folk fleste vil svare Ja uansett hvordan man har det. Jeg gjør i alle fall det. Det er bare med mine nærmeste jeg vil ha svart ærlig. I blogginnlegget  tar ho opp at man må kanskje tenke bevisst igjennom at man kanskje ikke får det svaret som man vil ha. Det synest jeg er en bra tanke og noe som folk flest bør gjøre. Da blir det noe bevvist man sier og noe man ønsker å vite.

Jeg kan si at jeg har det bra på flere måter. Jeg har verdens beste familie og venna samt en sterk tro. Jeg er oppvokst i verdens beste land og i et hjem fylt med kjærlighet,varme og omsorg. Jeg er utdannet til verdens mest spennende yrke,bibliotekar. Jeg har mange interessa som beriker livet mitt. Jeg er spart for masse vonde ting her i livet. Det er ikke mange i en alder av nesten 27 år som har alle besteforeldrene i live. Jeg har fått lov å ha ei oldemor til jeg var 13 år. De nærmeste som har dødd er oldemora mi og katta mi. Jeg kunne sikkert ha fortsatt lista om hvorfor jeg har det bra.



Men på andre måter kan jeg si at jeg ikke har det bra. Jeg har ikke det bra når angsten vrir seg i hele kroppen. Jeg har det ikke bra når jeg føler meg som verdens mest mislykka person. Jeg har det ikke bra når det føles som hele verden er imot meg.

Men heldigvis er livet i utgangspunktet fantastisk og positivt. Men av og til glemmer man det eller det er vanskelig å skjønne.

Ingen kommentarer: