Søk i denne bloggen

torsdag 1. april 2010

Hva vil jeg med livet?



Jeg er inspirert av bloggeren Vaskekost  om å skrive hva jeg ønsker med livet.



Jeg vil leve i øyeblikket og leve hver dag som den siste. Jeg vil ha fokus på livet er istedfor livet kommer, og nyte hver dag for hva den er. Jeg vil kjenne at jeg lever som det sies i gabriella `s sang fra filmen Så som i Himmelen. Jeg vil leve livet istedfor å leve i en drømmeverden. Men det betyr også at man må ta sjanser og sjanser på Nederlag. Jeg vil se alt i livet som en gave. Da skjønner man hvor verdifullt og unikt alt er...Fange de gode øyeblikkene og minn deg selv hvor gode de er!!. Jeg vil være takknemlig for alt det gode i livet. Noe jeg er blitt kjempeflink til, og jeg har aldri vært så takknemlig som jeg er no.

Jeg vil gjøre samfunnet/verden til et bedre sted. No kan jeg ikke redde verden alene. Men alle kan gjøre noe. Vi har positive og negative eksempler gjennom historien som viser hvor mye de har gjort for verden. Så finn hjertesakene dine og engasjere deg!.

Jeg vil være et medmenneske. Jeg vil bruke tid med de jeg er glad i og stille opp for de. Jeg vil også stille opp for andre som trenger det. Jeg vil bli kjent med nye og spennende mennesker.



Jeg vil realisere meg selv. Jeg vil være fullt og helt meg selv alle plasser og gjøre det som er riktig for meg. Jeg vil at når jeg ser tilbake på livet så  har jeg fulgt drømmene mine, gjort det jeg vil, brukt egenskapene  og interessene mine++.

2 kommentarer:

Trude // Vaskekost sa...

Det er viktig å følge drømmene sine
- ha noe å hige etter.
For de aller fleste, ender mye tid og energi
med en drøm - til realisering.
Det er viktig å ha drømmer :)

Askeladden sa...

Det er jeg enig i:). Men jeg er litt lite flink til å jobbe fram mot drømmene mine. De er veldig ofte tanker. Men jeg vil realisere drømmene mine. Jeg vil ikke sitte som gammel og angre på alt jeg ikke har gjort.