Søk i denne bloggen

mandag 10. mai 2010

Award

Jeg har fått award fra Annelin. Det innebærer at du skal skrive 7 interessant ( eller mindre interessant) om deg selv. Deretter skal du sende denne videre til 6 andre.

Jeg klart jammen å skrive mer enn 7 ting om meg. Det ble visst 14. Det har vel noe med at jeg elsker lister som det står om i punkt 3.

1. Jeg har sterk nisse fobi… Jeg liker veldig godt pyntenisser og kan pynte med de i jula. Men jeg takler IKKE folk i full nisse kostymer. Selv om jeg vet at de er ikke ekte i dag. Jeg blir helt kvalm og kanonredd hvis jeg ser noen i full nisse kostyme. Denne nisse fobien har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Det jeg husker best fra jula i barndommen var hvor redd jeg var nissen… Heldigvis har vi sluppet unna Nissen på juleaften i barndommen. Det hadde vel med at jeg var hysterisk redd nissen…




2. Jeg samler på sære ting.Av alle ting samler jeg på tusjer og penner i alle farger og horisonter. På vidergående var det noen sa til meg at du må penner til minst 1000 kr. Jeg har i dag en hel boks full av det samt et stappa penal hus og litt mer til.



3. Jeg elsker lister. Hele (nesten) livet er delt opp i lister bevisst eller ubevisst!



4. Jeg er over romantisk som noen av mine nærmeste kaller meg. Det finnes nesten ingenting som kan gjøre meg så glad, rørt og smelte meg som det. Jeg er på god vei til få tidens største samling av romantiske bøker og filmer. Så no har jeg litt stopp på alt som heter romantiske bøker, filmer, musikk og tv program. Men klarer ikke fulle det helt opp siden jeg finner alltid noe jeg faller pladask for. Når det er sagt så liker jeg andre bøker, filmer, tv serier og musikk som ikke er romantisk også.



5. Jeg er veldig ambivalent. Noe som gjenspeiler seg godt i politisk ståsted og tros retning. Jeg er hører verken klart til høyresida eller venstresida. Når jeg tar politiske tester så er alltid nr. 1 og 2 motsetnings partier. Jeg lever godt med mitt politisk ståsted med unntak av når det er valg. Hvis jeg skal stemme etter det jeg er mest enig i så blir det å velge mellom to ulike regjerings alternativer. Så derfor stemmer jeg etter de sakene som jeg er mest opptatt av. Når det gjelder tro så er det blanding av litt forskjellig. Aller mest Kristendommen og New Age. Jeg har en sterk tro og lever godt med den… Selv om Kristendommen og New Age kan regnes som motsetninger og har ikke noe med hveradre å gjøre. Det som er litt (eller veldig) krasj er ofte meg.



6. Jeg er veldig distre og spesielt når det kommer til klær. Jeg har gått med to forskjellig sko og boksa vrang en dag uten å merke.Heldigvis ikke på samme tid. Jeg har hatt sokk i buksa og oppdaget det ikke før jeg kom på besøk. Jeg har opplevd å finne sokken min hengende ut på dørhåndtak. En av annen morsom ting er at jeg engang fant en kniv i sekken min som ikke var min. Kanskje har den falt i sekken min når jeg var på besøk. Alle disse hendelsene er ting som jeg og andre ler godt av=).



7. Jeg er verdens mester i alt som heter tenking, filosofering, spekulering og analysering… Jeg tenker faktisk så masse at jeg kan av og til bli kjempesliten av det og nesten syk av det også. Det er vel kanskje ikke rart at jeg sliter litt med at jeg våkner tusen ganger av drømming. Men det positive er jeg har tenkt godt igjennom mine valg og alt det jeg står for. Jeg har og vil ha begrunnelser for alt det jeg står for. Mange sier at jeg er veldig fornuftig og med mye visdom. Det har nok veldig mye med at jeg er et sånt tenkende menneske.



8. Jeg har skrivekløe. Jeg hadde vært ferdig med hjemme oppgave eksamen lenge før hvis jeg skrev like masse på de. Jeg har til og med notatbok i veska som gjør at jeg kan skrive overalt hvis jeg vil. Hva jeg skriver om? Egentlig alt mulig. Så denne bloggen er utspring av min skrivekløe og tenking + filosofering.



9. Jeg er verken bygde menneske eller by menneske og trives alle plasser. Derfor kan jeg i realiteten bo hvor som helst.



10. Jeg har alltid sett på meg som halvt Vestlending og halvt nordlending selv om jeg har bodd 22 år på Vestlandet.



11. Jeg har vært Nord Norge frelst så lenge jeg kan huske og har alltid en spesiell tilknytning til Denne landsdelen. Jeg har alltid sagt at jeg skulle bo i Nord Norge Når jeg ble voksen. Jammen har jeg oppfylt drømmen og den har innfridd!!



12. Jeg har et kreativ talent som er godt skjult for omverdenen.



13. Jeg har  en ekstrem god hukommelse og klisterhjerne. Noe jeg synest egentlig er litt flaut og som jeg skjemmes over. Jeg husker bedre enn bestevennina mi hvordan ho hadde det med eksen. Jeg kan huske bytur med vennina mi. Det vil si alt hva vi snakka om og alle butikkene vi var innom. Selv om det er flere år siden. Jeg har hatt besøk for flere år siden hvor jeg husker store deler av hva vi snakka om. Dette er eksempler på hva jeg kan huske. Så masse av det jeg hører og ser klistrer seg godt i hjernen tydeligvis.Jeg skulle gjerne ha byttet det ut med klisterhjerne på andre ting.

14. Hvis jeg går sammen med andre takler jeg ikke gå først. Da stopper jeg opp ubevisst. Noe som kan by på problemer hvis jeg har besøk og som ikke er kjent i Tromsø.

Jeg gir denne awarden videre til:
Vaskekost
Mewkid
Silje
En verden full av bøker
Søte Kirsebær - recovering and love it
Bokorm

Ingen kommentarer: