Søk i denne bloggen

søndag 9. mai 2010

Rettelse...

No har jeg litt dårlig samvittighet for dette innlegget… Jeg har vel egentlig skrevet litt imot det jeg mener selv.




Venstresida sin likestillings politikk provosert meg. Ikke absolutt alt. Samtidig ble jeg provosert at man skrev at Høyre er for ulikhet og ufrihet. Når jeg skrev imot venstresida sin likestilling politikk og nærmest hylla Høyre sitt forslag om å fjerne fedrekvoten så tenkte jeg mer på valgfrihet til småbarnsfamiliene. f.eks. Kontant støtte.



No skal jeg komme med hva jeg er for når det gjelder foreldre permisjon. Jeg er for tredelt permisjon. Jeg mener at faren skal ha en likeverdig rolle som moren. Han skal være like masse omsorgsperson som ho. Aller helst vil jeg ha todelt permisjon hvor mor og far tar en like stor del av permisjonen. Det mener jeg ikke hovedsak for at kvinnen skal ut for å bygge karriere og tjene penger. Men begrunnelsen min er det jeg har nevnt ovenfor her.

Ingen kommentarer: