Søk i denne bloggen

onsdag 26. mai 2010

Tanker..

Dette  har jeg skrevet til nytt år for noen år tilbake. Det handler ganske masse om det jeg skrev i et tidligere blogg innlegg. Men synest det var så bra at jeg velger å legge det ut her.


Nyttårstanker..


Livet er ikke en selvfølge og man skal ikke ta det for gitt at de man er glad i vil bestandig være der. Det kan være meg som mangler noen jeg er glad i neste år. En skremmende og trist tanke. Man skal ikke gå å tenke på det i daglig livet. Men allikevel sier det noe om ta godt vare på de gode øyeblikkene. Det er betydningsfulle øyeblikk som betyr mer enn du aner. Bruk tida på det som er viktig for deg.

Men livet består heldigvis ikke av bare triste uventende ting. Men også gledelige uventede ting. Kanskje får du deg en kjæreste, blir gift, får noen nye i familien and you name it. Det gjør livet så spennende for man har ikke fått utdelt alle kortene selv om du har planlagt en del.



I en salme som jeg liker så godt sier de sorgen og gleden de vandrar i sammen. Så sant, så sant..



Det finnes uendelig muligheter hver dag. Det er som Alf Prøysen synger du skal få en dag i morra med blanke ark og fargestifter til. Jeg blir så letta, glad og lite bekymret av å tenke på hvor mange muligheter man har. Det betyr ikke at alt er lett. Det kan koste tårer, slit og tilbakefall. Det betyr heller ikke at man skal klarer alt alene. Men kanskje får du hjelp hos andre (for eksempel psykolog, lege) og det var en mulighet?.

Fange gode minner og minn deg selv på hvor gode de var, bruke tida på det viktige i livet ditt og ta godt vare på dem du har kjær. Husk at hver dag får du blanke ark med fargestifter til.

Ingen kommentarer: