Søk i denne bloggen

tirsdag 8. juni 2010

Å betale skatt er å bry seg om andre!!

Jeg kjenner sinnet raser i meg når jeg leser Fpu kaller skattenivået i dag for et Tjuveri og at man blir skattet i hjel....

Jeg skjønner Godt at Fpu mener det er et tjuveri. De er jo mer opptatt av at folk skal bade i sin egen egoisme enn å tenke på andre.

For meg er skatten det å bry seg om andre. Det å sørge for alle skal ha like muligheter og at alle skal med. Derfor betaler jeg min skatt med glede enn å oppfatte det som et tjuveri.

Hvis man ser litt på Fpu  og Frp sine partiprogram så er egenandeler og privatisering en gjenganger i nesten all politikk. Jeg tror det  kan gi fatale konsekvenser hvis Frp får regjeringsmakten over tid. Det både for mennesker og miljø. Hvis det blir noe av Fpu sin skolepolitikk over tid  så vil de sørge for at alle ikke får gå på skole. Hvis det blir for store kutt i sykelønnsordning vil de sørge for at noen har ikke råd til å være syk når virkelig er det. Jeg fikk ikke til å lage link til kutt i sykelønnsordningen. Men du kan her klikke deg inn her for se litt nærmere hva Frp står for. Jeg kunne ha sikkert kommet med flere eksempler som kan gi fatale konsekvenser.

Jeg hååper virkelig at Norge`s største egoistparti blir til å miste kolosalt med velgere til  neste stortingsvalg slik at de ikke kommer i regjering. Akkurat no ser det mørkt ut. Men det er lov å håpe...

2 kommentarer:

labben sa...

De må nok inn i en regjering før de begynner å miste mange velgere. Men husk at FrP ikke får noe flertall aleine, og får derfor ikke gjennom den politikken som ingen andre partier støtter. Så noe drastisk forandring med FrP i regjering vil vi ikke få. FrP sitt problem er mangel på samarbeidspartnere...

Askeladden sa...

De har så radikal politikk at få vil samarbeide med de... Det blir sikkert som med de andre partiene at man må gi slipp på en del politikk for å sette sammen en regjering.