Søk i denne bloggen

fredag 9. juli 2010

Favoritt bøker - og forfattere fra A - Å

Det er flere bok bloggere laget liste over favorittbøker i alfabetisk rekkefølge. Dette har jeg blitt inspirert av og laget egen liste. Jeg har også med etternavn på favoritt forfattere utenom favoritt bøker. Så har jeg noen bøker som jeg yar lyst å lese på listen. Men det som var utfordring med å lage en slik liste var at jeg fant flere fantastiske bøker på samme bokstav og ingen på enkelte bokstaver. Så derfor er det endel flotte bøker som er droppet.


A Appelsinpiken av Jostein Gaarder. Eg elsker den utradisjonelle kjærlighetshistorien samt filosofien. Ei bok som man ønsker aldri skal ta slutt<3


B Bibelen betyr mye for meg (selv om man ikke tror alt i denne er sann) <3

C Cecilia Ahern har skrevet flere bøker jeg vil lese. Takk for alle minnene var i alle fall en flott bok.

D Det er mitt liv! Er ei flott og sterk bok om ungdoms graviditet. På det generelle planet har den mange bra argumenter mot abort.

E Elisabeth bøkene er noe jeg angrer sykt på at jeg har gitt bort...

F Forelsket i livet er ei alternativ bok jeg mener de fleste bør lese…

G Gutten I den stripete pysjamsen er ei sterk og trist bok… Anbefales!

H Hundre år av Herbjørg Wassmo er ei Ganske bra og sterk bok… Men det er litt tungvint med ei bok som er på dialekt og som har mange lokal navn. Men allikevel verd å lese!

I Innhaugsfolket er neste beste ut av bøkene til Anne Karin Elstad…

J Julie bøkene av Anne Karin Elstad er noe av det vakreste som finnes innen det litterære feltet etter mi mening<3

K Kjærlighet I integreringens tidsalder er ei bok som jeg digger!!

L La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson er den vakreste skjønnlitterære boka jeg vet om!!<3

M Morshjerte er serien jeg ikke klarer meg uten…

N

O Oups bøkene er ut av de vakreste bøkene som finnes. Fylt med fine, kloke visdomsord og flotte illustrasjoner.

P Penga eller Livet av Dagfinn Høybråten er både kanonbra og spennende!!!. Sluker alt som har noe med politikk gjøre…

Q

R Rowling, J.K. har skrevet den fantastisk Harry Potter serien som jeg definivt skal lese mange ganger!!!

S Snør det utenfor vinduet ditt også? av Anita Arildsdatter Pedersen er ei ukjent bok. Men absolutt ei herlig bok!!!

T Tegn til Kjærlighet av Jan Kjærstad er ei vakker bok som fengsler deg!!!

U Ufattelig kjærlighet av Francine Rivers er faktisk ei bok om ufattelig kjærlighet… Varierende opplevelser av boka som ender opp fantastisk. Advarsel! Boka er så grusom på begynnelsen at man nesten giro opp da.

V Vargas, Katrine har skrevet en fin bok om Nettdating. Det beste med den er at den tar for seg alle sider (positive og negative) med nettdating. Anbefales!

W

X

Y

Z

Æ

Ø Øya av Victoria Hislop er ei bok som jeg har veldig lyst å lese…

Å Åndenes hus av Isabel Allende vil jeg også lese..

Sjekk ut andre bloggere som har skrevet slik liste:

BEATE BLOGGER OM BØKER

Migrating Coconuts

Christine skriver

Les mye

Ingen kommentarer: