Søk i denne bloggen

lørdag 24. juli 2010

Forsettelsen på budene...

Jeg har tidligere skrevet om Sofsen bud er også ting jeg vil leve etter. Men jeg fortalte også at det var også andre ting jeg lever etter enn det ho nevnte.Det tenkte jeg skulle skrive om her. Jeg kjenner blir nesten dårlig når jeg tenker på noen av punktene siden jeg er elendig på de punktene. Men jeg jobber med saken. Listen er i upriotert rekkefølge

Takknemlighet
Alt det fine i livet er en gave. Ingenting skal man ta for gitt. Jeg vil være takknemlig for alt det fine i livet. Det igjen fører til at man skjønner hva som er det viktigst og at bagateller betyr lite eller ingenting

Grip dagen
De som har lest bloggen min jevnlig vet at jeg er opptatt av å gripe dagen. Jeg vil ta, føle og nyte øyeblikkene , sekundene, minuttene, timene og dagen!!!. Dagen og alt det du er glad i er unikt og ekstremt verdifullt!!!. Fange det i hjerte og minn deg selv på hvor gode de var<3

Liv i balanse
Dette teamet har jeg faktisk tenkt lenge å skrive om. Men det har ikke blitt noe av. Jeg tror det ikke er bra hvis det blir for mye eller for lite  av noe på en negativ måte. Det betyr ikke at jeg tillater meg å ha lidenskaper eller tilbe noe. Jeg tror alle har behov for å tilbe inkludert meg. Det betyr heller ikke at jeg ikke tillater noen bety ufattelig masse for meg. Men det betyr at jeg vil at ingenting skal bli mitt alt. Ikke troa mi engang. Hvis jeg gjør noe til mitt alt og det ryker så har jeg ingenting igjen. Jeg vil ikke leve gjennom andre eller noe annet. Uansett hvor glad og hvor mye noen betyr for meg så skal jeg aldri, aldri, aldri la det bli noe gud for meg.

Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot meg
Jeg tror som oftest  at det du sender ut bevisst eller ubevisst får du tilbake. Så hvis jeg sender ut negative tanker om meg selv så vil omverdenen bekrefte de tankene om det så er ikke bevisst. Så hvis du lever innenfra og ut enn utenfra og inn så tror du jeg at du vil få det bedre med verden og dine medmennesker.

Likeverd
En av verdiene som er ute av de viktigste hos meg. Likeverd når det gjelder mennesker og i store grader når det gjelder miljø og dyr. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde vært vegtarinar i dag hvis jeg ikke hadde vært oppvokst i et fisker miljø. Derfor vil jeg ikke overse noen. f.eks. som rusmisbrukere og folk med funksjonshemninger og utviklingshemninger. Hvis jeg føler at jeg gjør det så får jeg dårlig samvittighet. Det betyr ikke at jeg har tenkt å trenge meg på folk og kreve at dokke skal være mine venner. Men det handler om høflighet og vennlighet.

Ikke høre på rykter og slenge dritt om andre
Du vet aldri om ryktene er sann og dessuten kan du være med å skade andre ved å slenge dritt om de. En god grunn til å la være:). Det kommer nok innlegg om det på bloggen min.

Sånn ellers synest jeg at bibelen har mange gode ting å leve etter selv om jeg ikke tar alt i bibelen som en  god fisk. Har fortalt om troa mi her

Ingen kommentarer: