Søk i denne bloggen

torsdag 22. juli 2010

Hvor står du?

Noe jeg har funnet på nettet. Man skal svare på de ulike spørsmålene. Ta gjerne utfordringa du også!


Hvordan stiller du deg til det å døpe sine egne barn?
Siden jeg er oppvokst med det som tradisjon  så ville jeg nok døpe mine egne barn. Men har alikevel begynt å tenke litt på dåp i det siste selv om jeg på ingen måte er gravid. Jeg er tilhenger av at folk skal gjøre det som riktig for dem. Så hvorfor ikke ha hverken dåp eller  navnefest slik at barnet selv når man blir eldre velge selv hva livssyn den skal ha. Men hva jeg velger når den gang kommer vet jeg ikke. Dessuten må  faren være med på å bestemme også.




Samme med bryllup, vil du gifte deg i kirken dersom du ikke er kristen?
Jeg vil gifte meg i kirka. Har alltid drømt om et kirke bryllup:)




Hvor mener du grensen for utroskap går?

Tror nok at jeg har et ganske liberalt syn på utroskap. For meg er utroskap når man ligger med andre enn den du er ilag med. Men bør vel endre min definisjon av utroskap siden samfunnet har endret seg og verden blir mindre...

Dessuten må jeg si at jeg er ganske sjokkert at folk kan så ulikt syn på hva utroskap er. Ikke rart at det er 60 -70% fare for utroskap i et forhold:O. Jeg kjenner at jeg får litt angst for å få meg kjæreste med tanke på det og at i gjennomsnittet drepes ei kvinna i uka av kjæresten eller eks kjæreste:(. Man bør ikke følge redselen. Men no spora jeg litt av her så jeg stopper her.



Abort? For eller imot?
Nesten imot. Jeg er positiv til selvbestemt abort og man kan ikke beholde ungen koste hva det koste vil. Tenk på voldtekts ofre, incest, ungdommer og andre alvorlige tilfeller. Men sånn ellers er jeg imot og  synest man bør jobbe for å få ned abort tallene. Så vil jeg si jeg er imot abort ved downs syndrom og andre sjukdommer.



Offentlig amming?

Det synest jeg er helt greit. Man bør tenke mer på babyen enn pupper.  Babyen er faktisk sulten og trenger mat!!.



Fysisk avstraffelse når barna gjør noe galt?

Helt imot!!!. Man trenger veiledning, kommunikasjon , timeout og lignende enn å bruke fysisk avstraffelse....

Ingen kommentarer: