Søk i denne bloggen

søndag 18. juli 2010

Oppdatering på sommerens lektyre


Som du ser på bildet har jeg begynt med det jeg trodde skulle bli Høstens lektyre. I stedfor å drasse med meg flere bøker på ferie fant jeg ut at det ville bli bedre med ei stor og tykk bok.  Jeg angrer ikke!!!. Boka er kanonspennende og vanskelig å legge i fra seg når man først har begynt på den... Godt med fantasy, spenning og action enn ekle, teite og barnslige bøker!!!.

 Jeg har nemlig gitt opp to av bøkene som jeg har oppgitt som sommerens lektyre. Bare ikke du av Katarina Von Bredow ble for teit og barnslig. Egentlig rart siden de andre bøkene hun har skrevet har ikke blitt for barnslig selv om de var ungdomsbøker. Selv om de er ungdomsbøker så var det mye å kjenne seg inn igjen.... Men boka Bare ikke du var definivt ikke sånn!. Ynde av Kristin Marie Berstad blei rett og slett for ekkel. Tror ikke erotiske romaner er helt tingen  for meg. Dessuten var språket rart med enstavelse setninger. Det blei ikke kjedlig. Men det var mer rart og var med på trekke boka ned.

Tegn til Kjærlighet av Jan Kjærstad er jeg ikke kommet videre med. Men den får jeg ta til høsten. Bråk av Ingunn Yssen og Marie Simonsen er jeg kommet halvveis i. Men ligger igjen i Tromsø. Men det er ikke fordi den er dårlig. Det hadde med at jeg ikke orka å drasse med meg flere bøker til Vestlandet. Men skal lese den ferdig når jeg kommer tilbake. Boka er både bra, spennende og overraskende. Jeg trodde at jeg skulle bli mer provosert av den og ikke være så enig..

Men jeg har kommet meg i gjennom sjuende boka i serien Morshjerte av Anne Lise Boge. Fantastisk bok med et par gedigne skuffelser<3. Kan nesten ikke vente på neste!!!!. Til din vrede går over av Åsa Marie Larsson er ei middelmådig bok som var rett og slett grei. Men savna litt mer handling og spenning. Dessuten var det skuffende at ikke  alt det de har reklamert for med boka ble gitt skikkelig svar på. Så har jeg lest ei dikt samling som jeg ikke har oppgitt som sommerens lektyre. Men dikt samlinga var så lærerik, vond, vakker,  og satte i gang flere følelser på samme tid... Det var Frikar av Tarald Stein.

Så skal jeg ærlig innrømme at det ikke har blitt så mye litteratur i sommer. Har vært opptatt med å brodere et bilde med tidsfrist. Jeg vil liksom bli ferdig før jeg skal begynne å lese ei bok i forbindelse med bokblogg turneen. Jeg tror den heter Svenhammer Journaler. Ellers er jeg en motsetning til de fleste. Når jeg har god tid så leser jeg ikke så mye. Men derimot når jeg har det travelt leser jeg mer. Så regner med at leselysten øker når det blir travle høstdager i Tromsø

Ingen kommentarer: