Søk i denne bloggen

onsdag 7. juli 2010

Troen min...


For de som følger med på bloggen min har nok fått med seg at jeg har en ganske sterk guds tro. Men allikevel er det noe jeg prøver å skjule litt og snakke minst mulig om i real. Det er vel mest fordi jeg er redd for å bli fordømt og forhåndsdømt. Folk skal automatisk tro da er man imot samboerskap, sex før ekteskap og at homofile og lesbisk skal gifte seg. Jeg kunne sikkert ha fortsatt listen. Men alt dette jeg nevner er jeg IKKE i mot!!!



Noen av mine nærmeste venner vil påstå nesten hardnakka at jeg er kristen. Noe jeg selv ikke vil kalle meg. I så fall må det bli liberal kristen. Jeg tror på en gud eller en guddommelig kraft som står bak alt og som er for ALLE. Men at vi mennesker har tolket den på ulike måter. Derfor tror jeg det finnes ulike religioner. Jeg tror alle Religioner har noe av den guddommelig kraft i seg. Men også at det er mye menneske skapt i religioner. Det tror jeg er årsaken til dogmer, fordømmelse og andre negative ting som skjer i religionens kraft. Jeg er litt usikker på om jeg tror på Jesus. Hvis han har levd så tror jeg han var en stor healer. Jeg tror heller ikke på hans død på korset. Av den enkle grunn at jeg ikke tror at alle som ikke tror På at Jesus er guds sønn og for å betale våre synder vil havne i helvete. Men jeg tror på Guds tilgivelse. Men på en helt annen måte slik Kristendommen framstiller den. Jeg tror ikke at bibel er den øverste autoritet og er en fasit for alt. Men allikevel mener jeg at en del i bibelen er sant. Derfor trekker jeg ut det som jeg mener er relevant for meg.



Den som leser bloggen min har nok også sett at jeg er også ganske alternativ av meg også. Jeg tror på chakrer, energi,healing.osv. Men det er ikke alt som jeg tror på og noe er jeg skeptisk til. Men uansett har det Alternative hjelpet meg til å bli kjent med den jeg virkelig er og finne det som er riktig for meg. Det har også hjelpet meg i mange vanskelig situasjoner og gitt meg nye perspektiver på livet.



Min Guds tro er noe av det viktigste i livet mitt og kan ikke tenke meg livet uten. Jeg vil si det så sterkt at det er ikke sikkert at jeg har vært i live i dag om jeg ikke hadde den. Jeg sliter med sosial angst samt sterk selv mobbing (som er heldigvis sterkt redusert), ekstremt dårlig selvbilde og selvtillit. For litt over et år siden var jeg tvunget til å gå inn i angsten uten å ha mulighet til å usette eller rømme. Da betydde Guds tro mi ENORMT!!!!. Det gjorde at jeg hadde håp og alt ville ordne seg… En Gud som ALDRI ville gi meg opp UANSETT… Et håp i det håpløse og en sti ble laget når jeg følte selv at det var ingen vei. Så uten guds troa og hjelpen jeg har fått så hadde jeg i dag enten vært dø eller sittet hjemme og gått på sosialen. Det har kostet meg masse. Men jammen har det vært verdt det!!!. Jeg takler å gjøre ting som før gjorde at hele kroppen knytet seg i angst. Jeg kunne ha kommet med flere ting. Men stopper her.



Det at jeg er blitt mye mer takknemlig og blitt mye mer glad i meg selv samt selv respekt har sammen med gudstroa gjort at jeg er mye bedre utrusta. Jeg takler om at livet kan gå skeis. Jeg er nesten aldri trist. Det er ikke fordi jeg har fått kald hjerte. Men fordi jeg har skjønt at det finnes så ufattelig mye å være takknemlig for og at mye av det man ble trist av før er egentlig bagateller i forhold til hva som er faktisk det verste som kan skje.

Ingen kommentarer: