Søk i denne bloggen

onsdag 7. juli 2010

Sju ønsker for framtiden...

Vaskekost hadde en utfordring på bloggen sin om å skrive sju ønsker for framtiden. Denne utfordringen har jeg tatt. Det var lettere sagt enn gjort. Jeg fant ut at jeg ikke har så veldig mange framtidsønsker. Så det blei en del tenking. Har mer planer om hvordan jeg skal håndtere livet enn konkrete planer for fremtiden. Så her kommer mine ønsker for framtiden:



De jeg er glad i

Jeg ønsker at de jeg er glad i skal få et langt og lykkelig liv. Jeg ønsker at de gjør det som er riktig for dem og at de får fantastisk på alle måter. No vet jeg at de er ikke er skjerma for motgang og kjipe ting. Men håper de kommer styrket ut av det. Jeg skal i allefall være der for dem. Støtte og heie på de!!. Være der i gleder og Sorg.




Verden

Jeg ønsker en verden som er fullt med kjærlighet, respekt og likeverd!!!. En verden med ytringsfrihet og demokrati. Jeg kan ikke redde verden alene. Men alle kan gjøre noe. Finn hjertesakene dine og engasjere deg!!. Man blir jo påminnet hver dag hvor viktig det er å kjempe for verden



Mann

Jeg vil finne den rette og en å dele livets oppturer og nedturer med. Jeg kunne sikkert forsett med å fortelle hva jeg ser etter i en fremtidig kjæreste. Men tror jeg stopper her. Dessuten har jeg ingen stress og er heller ikke desperat. Jeg vil heller ha en jeg passer med enn å ha kjæreste enn bare for å ha det. De fleste drømmer vel om barn også. Men jeg har kommet fram til at det er ingen krise om jeg får eller ikke får barn.




Det kreative

Jeg har et stort hjerte for det kreative..<3 Jeg vil lære nye ting og jeg vil utvikle meg. Det gjelder omtrent alt innen håndarbeid og scrapping. Men også litt andre ting. Jeg drømmer om at en gang i fremtiden kombinere det kreative og jobbe med mennesker. Det virker veldig urealistisk… Men det er jo lov å drømme og håpe… Det kan ingen ta ifra meg!!




Å leve best mulig med det jeg ikke kan forandre på

Det finnes ting i livet som jeg ikke kan forandre på. Men jeg kan velge hvordan jeg vil leve med det. Det gjelder å akseptere og ikke fortrenge!!!. Hvis man fortrenger så lager man bare problemer for seg selv…



Reise

Jeg vil ut å reise. Se andre plasser og kulturer. Jeg kom på fire plasser jeg har drømt spesielt om å reise til. Det ene er fyrsafari eller å overnatte på fyr. Aller helst i orkan. Det er sjøen jeg er sååå tiltrekket av… Det andre er å reise på ferie i Lofoten. Jeg er så tiltrukket av naturen der!!!. Det tredje er å reise rundt i Europa og se på kirker. Det fjerde er å dra safari i Afrika for å se dyr som man vanligvis ser bare på tv.



Bo nærmere de nærmeste

Det er litt langt fra Tromsø til Vestlandet, Fredrikstad og Mo i Rana. Jeg savner de så masse at det gjøre vondt av og til… Men på den andre siden blir det like vondt å reise i fra Tromsø… Men tror egentlig jeg hadde hatt godt av å bo på en annen plass. Men men Tromsø blir det nok noen år til (eller kanskje mer). Men en ting er jeg sikker på at jeg skal aldri flytte til hjemplassen selv om jeg er ufattelig glad i den<3.

2 kommentarer:

tjude sa...

Dette var flott skrevet, virkelig flott skrevet. Satte en tankevekker, kan du trygt si.
:)

Askeladden sa...

Tusen takk:). Det var de to siste punktene jeg sleit med å finne. Men har som sagt tenkt mer bevisst gjennom hvordan jeg skal håndtere livet enn konkrete ønsker.