Søk i denne bloggen

torsdag 5. august 2010

Bokutfordring hos Bokorm bloggen

Bloggeren bokorm bloggen har en utfordring som jeg vil gjerne være med på.

1. Hvilken romanfigur skulle du ønske du var?
Kunne tenke meg å være  Lizzy, Marianne eller Bella Swan . Tenke å kunne gifte seg med Mr. Darcy, Oberst Brandon eller Edward Cullen!!!*DRØMME*. Det å  være  karakter i  en av Jane Austen sine bøker hadde nok vært helt fantastisk nesten uansett hvem man var;)




2. Hvilken romanfigur minner mest om deg selv?
No sammenligner jeg alle inkludert meg selv med romanfigurer og karakterer i filmer. Men det finnes ingen som er kjempelik meg. Men det finnes romanfigurer som har ting med seg som jeg kan kjenne igjen hos meg selv. Jeg er ganske naiv og  finner unnskyldning til folk som Maren i Morshjerte. Margido i Anne B. Ragde sin Trilogi om Neshov brødrene  er ganske lukka og det virke som stenger vekk. Sånn opplever jeg meg selv også selv. Jeg kan også sammenlignes med Appelsinpiken;).




3. Hvilken tittel gir deg gåsehud?
Titler som har noe med kjærlighet og forelskelse gir meg gåsehud. f.eks. Sinnsykt forelska av Katarina Von Bredow og en tittel til som jeg ikke husker av en annen forfatter. Den hadde kjærlighet i tittelen.



4. Nevn minst tre bøker du ikke klarte å legge fra deg.
La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson
Appelsinpiken av Jostein Gaarder
Slottet i pyreene av Jostein Gaarder
Snør det utenfor vinduet ditt også? av Anita Arildsdatter Pedersen

Okey, det ble en for mye.



5. Nevn tre bøker du irriterte deg over eller ikke orket å lese ferdig.

Bare ikke Du av Katarina Von Bredow
Ynde av Kristin Marie Berstad
Vidunderbarn av Roy Jacobsen



6. Har du leseritualer?
- Har litt problemer med å lese bøker med mange  sider, som er serier og veldig kjente forfattere.
- Har en tendens til lese slutten av boka når jeg er midten av boka og den er kanon spennende...
- Jeg vil aller helst at alle mine bøker er plastra
- Jeg må alltid ha en bok med meg på fly, båt eller buss. Det er blitt en vane å lese når jeg bruker slike transport midler



7. Hva synes du om at gode bøker blir filmatisert?
Jeg er ikke veldig skeptisk til det. Så lenge de tar de med viktigste tingene og at skuespillerene er bra så vil gjerne at gode bøker blir filmatisert.




8. Har du en favorittfilmatisering?

My sister keeper uten å ha lest boka.

Ingen kommentarer: