Søk i denne bloggen

søndag 15. august 2010

Vestlandet og flytte tanker...


Jeg er en vestlands patriot. Jeg har stor kjærlighet for Vestlandet, Florø, øya og de jeg er så glad i på Vestlandet. Jeg er ufattelig stolt av mine Vestlandsk gener og bakgrunn. Jeg er engasjert i det som skjer hjemme på Vestlandet.




Men jeg vil ALDRI flytte hjem til der jeg kommer fra ( Florø og øya). Hvis jeg gjorde det vil jeg gjøre meg selv vondt. Noe av grunnen er at jeg blitt for masse stor by menneske. Men den avgjørende hoved årsaken skal jeg ikke publisere her. Jeg har mer grunner for å ikke like hjemplassen min enn å like den. Men de grunnene jeg liker den teller så mye mer. I framtida skal jeg bare være 1- 2 uke hjemme utenom påska og jula. Det selv om jeg lengter litt etter Vestlandet hver dag. Men synest uansett at Tromsø kunne ha ligget nærmere Vestlandet ( Fredrikstad og Mo i Rana også). Da kunne jeg reise litt mer hjemme og ta meg noen langhelger. Så hvis jeg noen gang skal bo på Vestlandet i framtida tror jeg det blir i Førde eller Bergen.



I forhold til om jeg skal flytte eller ikke flytte fra Tromsø har jeg kommet fram til at jeg skal være her så lenge det er riktig for meg. Om det blir om kort tid eller aldri vet jeg ikke. Det er nesten som å bli dratt i begge armene. På den ene siden er jeg sterkt knyttet til Tromsø og det er som et hjem. Dessuten vil det uansett være fælt å reise fra Tromsø. Men det ville aldri være god nok grunn til å ikke flytte. Jeg skulle ha bodd mange plasser hvis jeg synest det var trist å der i fra. Det finnes plasser som det er vondt å dra i fra og som jeg vet at det er ikke bra for meg om jeg blir der for lenge. Jeg skal innrømme at jeg har tenkt på at Tromsø er ikke et bra sted for meg å være lenger. På den andre siden vil jeg bo nærmere mine nærmeste. Samtidig jeg har tenkte på å starte et nytt og bedre liv en annen plass ( men det kan vel man i Tromsø også?!). Jeg skal i alle fall høre og kjenne etter hva som er riktig for meg enn å presse meg selv til noe. For å si det sånn det er ikke alltid det samsvarer det jeg selv vil og det jeg finner ut jeg skal gjøre. Jeg skulle egentlig ikke vært i Tromsø no. Jeg hadde bestemt i meg at jeg SKULLE flytte uansett hvor fælt det kom til å bli... Jeg hadde til og med fortalt til flere at jeg skulle flytte. Jeg har til og med leitet etter jobber der det var aktuelt for meg å flytte. Men jeg ombestemt meg. Jeg kan til tider bytte meninger fortere enn jeg bytter sokker. Så jeg har en jobb å klare ta valg som jeg klarer stå fast ved. Men det som veiet tyngst tilslutt var det jeg selv ville. Så derfor er jeg fortsatt i Tromsø.

Ingen kommentarer: