Søk i denne bloggen

onsdag 13. oktober 2010

Filmen alle burde se - TITANIC!!!!!!

Kilde :

Jeg har sett Titanic flere ganger. Jeg har ikke blitt lei av den og den berører meg like sterkt som jeg så den første gang… Den er såå fantastisk og vakker. Alt fra fantastisk kjærlighetshistorie til herlig musikk<3. Men den er like mye uendelig trist….. Det er fælt fordi altfor mange døde i denne tragiske båtulykken. Det er også grusomt at Rose og Jack ikke fikk leve livet ilag ….. Det stikker i hjertet på slutten når de viste mange bilder av Rose, mannen hennes ( som hun fikk etter Jack) og deres etterkommere. Det var Jack som skulle ha vært der. Men det var allikevel Jack sitt ønske at ho skulle finne en annen og stifte familie. Han må virkelig elske ho og vil det beste for ho… Ja, jeg vet at det er en film. Men det føles så ekte og virkelig… Så blir jeg rasende… Hvis du ikke var overklasse så betydde du ingenting og det var heller ikke vits å ha sikkerhets tiltak. Men jeg lurer på om det er sannhet at det var bare redningsbåter til bare overklassen, at bare EN ( det gjør rasende at ingen andre snudd) redning båt som leitet etter overlevende i vatnet og det var seks stykker av de som havnet i sjøen som overlevd. Jeg falt for Jack nesten fra begynnelsen av. Men enda mer helt på slutten. Han rørt meg DYPT i hjertet og tårene trillet….. For en mann!!!!!! Filmen er blitt en klassiker, fått utdelt 11 oscar og no bli utgitt i 3D… VELFORTJENT etter mi mening!!!!!. Jeg har bare en ting si: ANBEFALES, ANBEFALES OG ANBEFALES!!!!!!!!!!!!!. Tilslutt vil jeg avslutte med sitater fra slutten av. Det meste fra Jack og litt fra Rose. Noe jeg har kuttet vekk. Men det fineste er tatt med…




Hør på meg Rose…


Du kommer deg bort herfra

Du skal leve videre…

Og få mange barn

Og du skal se dem vokse opp.

Du skal dø som en gammel dame, god og varm

I sengen din.

Ikke her

Ikke i kveld.

Ikke på denne måten. Er det forstått?



Å vinne den billetten er det beste noen gang har hendt meg. Det gjorde så jeg traff deg. Og det er jeg takknemlig for Rose. Jeg er takknemlig.


Du må…

Love meg dette.

Du må love at du overlever

At du ikke gir opp…

Uansett hva som skjer.

Uansett hvor håpløst det virker.

Lov meg det nå, Rose

Og bryt aldri det løftet

Bryt det aldri…

Jeg lover. Jeg skal aldri bryte løftet.

Et kvinnehjerte er et dypt hav av hemmeligheter.


Men nå vet dere at det fantes en mann som het Jack Dawson…

Og at han reddet meg…

På alle måter en person kan reddes på. Jeg har ikke engang et bilde av han.

Han eksisterer nå kun i min hukommelse.

Ingen kommentarer: