Søk i denne bloggen

tirsdag 19. oktober 2010

Kjærlighets bøker - og film....


I dette innlegget forteller Bloggeren Stines Notater om 10 kjærlighetsbøker hun vil lese. Jeg har notert flere av disse som jeg vil lese. Hun forteller også dette er en av favoritt sjangrene hennes. Det er det nok hos meg også. Hovedgrunnen til dette er at jeg er over romantisk som mine bestevenner kaller meg.  Men også litt det som Stine sier man kjenne seg litt igjen selv om det er lykkelig eller ulykkelig kjærlighet. Jeg er helt enig at det er umulig å ikke like en kjærlighets bok og det samme mener jeg om film!!!. Jeg har mest sans for de kjærlighets romanene som det er masse drama i, utradisjonell og uvanlig.  Jeg kan jo selvfølgelig lese andre kjærlighetsromaner. Men det er de jeg liker best. Så elsker jeg bøker om homofile eller lesbisk kjærlighet selv om jeg ikke er lesbisk eller bifil. Så kom gjerne med tips:).  Mange liker også å lese ulykkelig kjærlighets romaner. Jeg har ganske delt forhold til det. For det finnes bøker og filmer om ulykkelig kjærlighet så klarer å få meg skikkelig deppa eller ødlegge dagen for meg. Jeg vet at jeg ikke burde leve meg sånn i bøker og film. Men det går liksom ikke an siden de berører meg sånn… Verste av disse er Dear Johan og Forsyte sagaen.  Men det bøker og film  om ulykkelig kjærlighet som jeg liker og som ikke går så sterkt inn på meg. Selvfølgelig er de trist. Men ikke uendelig trist.

Ingen kommentarer: