Søk i denne bloggen

søndag 10. oktober 2010

Skuespill


Jeg er svært opptatt av at folk skal være seg selv og de skal gjøre det som er riktig for dem. Men jeg må innrømme at det er en del av meg som er livredd. Ja den delen er livredd for å bli fordømt,ikke likt, ikke bli godtatt, utstengt og bli misoppfattet.osv. Da blir det lettest knepet å fortrenge, skjule og ”utslette” deler av meg selv.




Jeg føler veldig ofte at livet mitt er et skuespill og dobbelt livet. Jeg skjuler deler av meg når jeg er en plass og I et annet miljø skjuler jeg noe annet. Ja, de får se ekte sider av meg. Men de får ALDRI vite alle deler av meg. Ja, jeg passer godt på å skjule det jeg vil skjule. Jeg har fått fullstendig panikk og fått følelsen av å bli avslørt flere ganger. Det finnes flere som jeg har ufattelig dårlig samvittighet ovenfor fordi jeg føler at jeg er uærlig. Men jeg gjør jo egentlig ikke det. Det de får se og høre av meg er jo ekte. Ikke sier jeg noe jeg ikke mener. Da holder jeg heller kjeft. Men HELDIGVIS har jeg folk som vet om alle sider av meg og som jeg kan være 100 % hos. Ja uten dem vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.



Som noen sa i en film det tar på spille skuespill i sitt eget liv. Det slo meg midt i hjertet…. Jeg er drittlei og sliten av å skjule. Jeg er drittlei og sliten av å føle at jeg ikke kan være helt meg selv 100% veldig ofte. Jeg tenker med meg selv at folk klarer å leve sånn i lengden uten at det klikker for dem skjønner jeg ikke . Jeg blir nok til å komme til et punkt at dette klarer jeg ikke mer. Jeg er ikke kommet dit enda. Men jeg er på vei. Jeg vil bare være meg selv. Ta meg for den jeg er eller la være. Men jeg må nok jobbe med meg selv ei stund til før jeg klarer å styre den angsten og frykten. Hvis jeg klarer det å så klarer jeg nok sikkert å være helt meg selv med mine omgivelser.

Ingen kommentarer: