Søk i denne bloggen

tirsdag 23. november 2010

Blogging...

 
 
Bokbloggturneen holder på å forandre seg både i form av hjemmeside og hvilke bøker de skal ha med på bokblogg turneen. Derfor har jeg sendt en kort liste over hvilke type bøker jeg liker. Men så skal de ha en liste på bloggen til bokblogg turneen over hvem som er med på bokblogg turneen og der vi skal fortelle kort om bloggen vår /oss. Dette har jeg slitt med i kveld. Det jeg har slitt med er hvordan jeg skal formuelere meg. Men jeg har ikke hatt problemer med å finne ut av hva som skal stå der. Men allikevel har jeg tenkt på bloggen min. Hvorfor begynte jeg å blogge, hvordan har den utviklet seg og litt framover ( for min del har det blitt hva skal det bli mer av).

Jeg begynte å blogge fordi jeg vil skrive om interessefeltene mine. Da mest kanskje i form av blogge om bøker og film jeg såg. Men jeg er også et grublende menneske med mange sterke meninger. Jeg vil skrive om det jeg filosofert over samt få ut det jeg mente om flere politiske saker. Så hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke skulle ha noe personlig.  Jeg var  veldig opptatt av å gjøre bloggen så anonym som mulig. For eksempel ikke skrive noe om meg selv ( da mener jeg ikke blogg innlegg, men der står det om min profil), ikke legge ut bilder av meg selv, la bare minimalt med folk vite om det og gi beskjed til de som kjente meg at de ikke skulle bruke mitt virkelig navn. Der skjønner nok at jeg har gått tilbake på en del av dette fordi jeg fant ut at jeg kunne komme til å lage en blogg som var så anonym at ingen blei til å finne den eller vite om den.  Av og til tenkte jeg hvordan kan du være så opptatt av personvern når du er ikke så opptatt av det på for eksempel nettby og Facebook. Da hadde vel med at alle kunne lese det jeg skrev på bloggen. Men på nettsteder må man være medlem der og man kan styre mer selv hva andre skal lese om deg eller ikke.

Bloggen min har blitt personlig og det har jeg tenkte å forsett med. Men jeg har tenkt ( les: det har jeg allerede)  å ha litt regler for meg selv for hva jeg publisere og ikke publisere. Men grunnen til at jeg bestemt å ha mer personlig ting i bloggen er takket være mange andre bloggere som skriver ærlig, inspirerende og flott innlegg om livets oppturer ,nedturer og veier. Når jeg såg andre skrev om det så ville jeg også skrive om det. Men jeg var kjempe skeptisk om jeg skulle blogge om det. Jeg tenkte en mnd. Fram og tilbake om jeg skulle om det. Men landet på at jeg skulle skrive personlige innlegg . Men det finnes ting som jeg synest det har blitt lite av som jeg absolutt vil ha mer av i bloggen min. Det ene er alt jeg tenker, grubler og filosofere over. En del av har jeg nedskrevet i stikkord allerede og skal ikke se bort i fra at jeg har kanskje ferdig innlegg i en av dokumentene eller i mine uttalige notat bøker. For de som er interessert så kommer det innlegg om skjebne,sannhet,  det å være seg selv, liv i balanse, innebygd følelser, gjør mennesker bevisst feil og drømmer  etter hvert. Det er i alle fall det jeg kommer på at jeg har tenkt mye på og som jeg har tenkt å skrive blogg innlegg om ( altfor lenge!). No er jeg vel nødt å gjøre det siden jeg har skrevet det. Det som er blitt en skikkelig mangelvare på denne bloggen er mine politiske meninger. Det vil jeg skrive om når jeg begynte å blogge og det vil jeg fortsatt. Jeg har hatt store planer om å skrive om arbeidsledighet, sykelønn, likestilling, miljø politikk, krf (Støtte til fjerning av bekjennelse paragrafen), Frp sin innvandrings politikk, moske i Tromsø, Kontant støtte (kanskje jeg har skrevet om det) og mye mer. Som jeg har sagt før i dette og andre innlegg det er mye jeg har tenkte på å blogge om som aldri kommer på trykk.

Se forøvrig ny undertittel under Askeladden:)


Ingen kommentarer: