Søk i denne bloggen

tirsdag 2. november 2010

Boktitler som får meg lyst å lese boka...



Ikke alle disse boktitlene er vakker. Men felles for alle er at de får øynene mine til å sperre opp og bare ved lese tittelen vil jeg finne ut mer om boka eller lese boka. Noen titler er så vakker og spennende og det gjør at jeg vil finne ut mer om boka. Mens andre titler sier noe i tittelen om emner jeg elsker å lese om. Jeg kan innrømme at jeg elsker å lese kjærlighets romaner (som er fylt med masse drama, sterk kjærlighet og som er litt ( eller veldig)uvanlig), vennskap ( dype og sterke), etnisitet ( samer, kvenere, indianere og små stammer) Innvandring ( leve med to kulturer og kjærlighets forhold med to ulike kulturer), Familie forhold ( familie hemmeligheter og løgner, forventninger, generasjoner og det å komme tilbake til hjemstedet som voksen), Adopsjon, likestilling, tro ( aller helst i form av utfordringer og problemer)og det å være afrikaner (og slave) i Amerika. Når det er sagt så er det andre ting som jeg liker å lese om.




Snart kommer jeg nok med en liste over fagbøker som jeg vil lese.pga. tittelen. Selv om jeg har sklidd litt utover de grensene. Grunnen til at det står bare tittel på noen så har det med

• Jorden nynner sin hemmelig sang av Mari Strachan


• Svart jente / hvit pike - Joyce Carol Oates

Verdens uløste gåter

• Kjærlighet i integreringens tidsalder av Tore Stubbrødd
• Undrene i vår familie av Torunn Lian

•Ali Smith: Jente som møter gutt

• Hussain, Khalid; Pakkis

Geir Follevåg: adoptert identitet

Ann Kari Langlete: Barn 1379

Anders Øhren: Consuelo: en adopsjonshistorie

Elizabeth Noble: Vennskapsprøven

Jungelbarnet

Gå med hele ditt hjerte - Klara H. Slettemoen

• Tegn til Kjærlighet av Jan Kjærstad

• Gutten på passbildet av Espen Haavardsholm

• Kjærlighet i koleraens tid av Gabriel Garcia Marquez

• Predikanten - Camilla Läckberg

• Skaff deg eit liv! Om biografi - Stephen J. Walton

• Hilsen en som elsker deg - Per Knutsen

• Lesesirkelen av Elizabeth Noble

• Fredagstrikkeklubben av Kate Jacobs

•  Brøkdelen av et sekund - Inger Østensjø

• Damekupeen

• Arrangert ekteskap

• Romeo og Javiera

•Mattis Øyebo: Karin og Kareem.

Drougge, Unni – Skurken i mitt drama heter kjærlighet

• Flatland, Helga – Bli hvis du kan, reis hvis du må









Ingen kommentarer: