Søk i denne bloggen

søndag 7. november 2010

Da mine bestast yndlingsforfattere var med i samme bokprogram...

Det er ikke ofte det skjer at mine to yndlingsforfattere Anne Karin Elstad og Linda Olsson er i samme program. Men det skjedde i bokprogrammet. Det handlet om stille bestselgere. Bøker som er blitt bestselgere uten at det har vært reklame og kampanje for det. Men de er blitt bestselgere fordi leserene har anbefalt videre og videre. . Linda Olsson si bok hadde jeg blitt anbefalt. Men det var ikke fordi jeg lest ho. Anne Karin Elstad hadde jeg ikke blitt anbefalt og visste ikke om hø før Innhaugsfolket "ropte" på meg i bokhandelen.




Det var den filmatiserte boka Bienes hemmelige liv som fikk meg til å lese La meg synge deg stille sanger. No tenker sikkert mange man skjønner ikke kombinasjonen. Jeg elska filmen bienes hemmelig liv. En av grunnen at jeg likte den så godt var sterke og dype relasjoner.bl.a. vennskapsforhold. Jeg tenkte slike bøker og filmer er midt i blinken for meg!!. Jeg visste at La meg synge deg stille sanger handlet om et  sterkt ogdypt vennskap så derfor leste jeg denne. Jeg gjorde et riktig valg. Så riktig at den er blitt den beste skjønnlitterære boka jeg vet om<3



Innhaugsfolket av Anne Karin Elstad var en bestselger når jeg leste den. Men jeg visste ikke at boka eller forfatteren eksistert. Men den boka ”ropte” på meg i bokhandelen. Det ble en av de beste leser opplevelsen jeg har hatt og den er nest best av Anne Karin Elstad sine bøker ( bare slått av Julie bøkene)<3.

Det å høre sitat og forfatterene fortelle om bøkene gjør at jeg vil lese de igjen... De bøkene skal DEFINIVT leses flere ganger i livet<3

Ingen kommentarer: