Søk i denne bloggen

tirsdag 2. november 2010

Forsettelse nr.2 Boktitler

Dette innlegget har ikke med boktitler å gjøre. Men jeg skal begynne der jeg slapp sist.

Jeg synest det ble litt feil å bare komme med en del over hva jeg liker å lese. Så her kommer resten. Jeg liker bøker som handler å finne identitet. Hovedpersonen skal da aller helst være innvandrer, andre generasjons innvandrer, skeiv, adoptert eller at foreldrene har noe andre forventinger til deg enn det du har. Men også valg som er med omrokkere alt som har med identitet å gjøre. Jeg liker også bøker om klasseskiller i alle former ( kjærlighet, kjemper mot det.osv.). Andre emner som jeg elsker er abort ( både , Historiske romaner ( spes. Om kjærlighet), Abort (det å ta og ikke ta), skeiv litteratur ( selv om jeg ikke er lesbisk, bifil eller transe sexsuell), politikk og åndelighet ( for eksempel emner som Paulo Coelho tar opp) Når det gjelder fantasy liker jeg de best som har et norrønt preg og som har lite elementer av virkelighet i seg ( håper du skjønner hva jeg mener). Jeg hadde nok ikke likt Twilight så godt hvis det ikke hadde vært for kjærligheten i filmen. Ellers har jeg sansen for mystiske symboler, koder, konspirasjons teorier og ting som kan endre hele historien.

Ingen kommentarer: