Søk i denne bloggen

tirsdag 28. desember 2010

BBC's Emma (2009) promo



Jane Austen si bok Emma er blitt filmatisert i flere utgaver. Jeg har sett bare en versjon. Men har en annen versjon også. Den skal jeg se snart siden jeg klarte endelig å få undertekst på den. Utover er det to andre filmatiseringer som jeg ikke har sett. Disse skal jeg se om ikke altfor lenge og de skal i filmsamlinga mi. Jeg er ikke like begeistra for Emma som jeg er med de andre Jane Austen filmatiseringa med unntak av Mansfield Park som var dritt. Northanger Abbey kan jeg ikke uttale meg om siden den ikke har blitt sett. Den bør vel ses snart den også. Men håper at Emma blir bedre i andre versjoner. De har de fleste Jane Austen filmatiseringene blitt med unntak av Stolthet og fordom. Det har med at det finnes bare en Mr. Darcy og det er Colin Firth som spilte karakteren i 1995;).

2 kommentarer:

Elida sa...

Eg liker Mansfield Park med Jonny Lee Miller som Edmund Bertram (kanskje det var den du ikkje likte?). Eg er ikkje over måte begeistra for Emmma (min favoritt er Persuasion!), men liker filmatiseringa med Kate Beckinsale som Emma:)

Askeladden sa...

Jeg liker minst den versjonen fra 1999. Har sett den nyeste versjonen. Den likte jeg bedre. Men det var ikke mer enn grei nok. Persuasion er min favoritt<3