Søk i denne bloggen

mandag 6. desember 2010

Film anmeldelse av The blind side...


Først jeg vil si at jeg får helt vondt å se barn, ungdommer og folk leve uten en familie. f.eks. ungdommer som lever på barnevernsinstitusjon. Det at de tryggeste støtte steinene er ikke der og kanskje aldri vil komme noen gang i livet. Jeg kan ikke skjønne hvordan det er å leve uten en familie. Jeg er glad for at jeg har oppvokst i et godt og trygt hjem. Jeg er glad for at jeg har foreldre, lillebror, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn… Hvis man har fulgt med litt i nyhetene vet man at noen barnevernshjems barn i Norge har gjort kriminelle handlinger. Jeg fordømmer deres kriminelle handlinger. Men skjønner hvorfor det har blitt sånn. Jeg synest fryktelig synd på dem som ikke har familie… Jeg tror mennesker har talenter, interesser og gaver. f.eks. barnvernshjems barn, narkomanen på gata eller personen med Downs syndrom. Men noen ganger blir de ikke dyrket og oppdaget av ulike årsaker. Jeg har møtt på folk som sier at de ikke har interesser. Men det tror jeg ikke på. Jeg tenker heller at de ikke er oppdaget enda.




Michael (også kalt Big Mike) er hjemløs. Men plutselig finner han Leigh Anne og hennes familie og får et skikkelig hjem. Det er helt fantastisk å den innesluttet og Stille Big Mike som aldri smile begynner å prate. Han begynner på skole. Han går fra å ha et veldig dårlig utgangspunkt til å ha få nesten toppkarakterer. Han får oppdage og dyrke sine interesser. Det er rørende og en glede i hjerte å se hvor mye en person kan forandre seg fordi en får en familie som bryr seg, støtter og gir kjærlighet og Trygghet. Jeg unner ALLE som ikke har en familie en familie som Michael får… Dette er faktisk en sann historie. Det ble visst ble bilder og video opptak av den ekte Michael, Michael Oher. Moren i den familien han blir en del av heter Leigh Anne Tuohy.



Jeg har jo skrevet tidligere at Harry Potter og Dødstalismene del 1 er den beste filmen jeg har sett. Men denne filmen ligger ikke langt unna og den skal i min dvd samling… Anbefales,anbefales, anbefales til alle!!!!!

Tilslutt vil jeg dele et sitat fra filmen:

Jeg leste en historie om en gutt fra en fattig bydel. Ingen Far, inn og ut av av fosterhjem. Han ble drept i en gjengkrangel i Hurt Village. I de siste avsnittet snakket de om de gode atletiske ferdighetene hans, og hvor annerledes livet hans kunne blitt om han ikke hadde blitt liggende etter og sluttet på skolen. Han var 21 år gammel da han døde. Det var fødselsdagen hans . Det kunne vært som helst. Det kunne ha vært min sønn, Michael.

Ingen kommentarer: