onsdag 1. desember 2010

Film anmeldelse av DEN BESTE FILMEN SOM FINNES - Harry Potter and Deathly Hallows del 1

WOW,WOW,WOW,WOW,WOW for et mesterverk….. Eg er Målløs…..

Jeg føler at ingen ord vil dekke helt  hva jeg synest om filmen og heller ikke hvordan den er…

Men absolutt et mesterverk og den beste som jeg har sett noen gang av film…<3

Det er mørkt,  men den er også skummel at jeg skreik en gang og satt snop i halsen når jeg såg den. Jeg lukte øynene flere ganger og kunne ikke spise snop alltid(pga. fare for å sette det i halsen) . Men det at det var råskummelt gjør ikke så masse filmen er et mesterverk. Det var ulidelig spennende fra første til siste sekund… Den hadde akkurat passelig mengder av for eksempel humor og kjærlighet uten at det ble for masse. Vanligvis kan det aldri bli for masse kjærlighet og romantikk i en film for min del. Men i akkurat Harry Potter filmene liker jeg det ikke for det passer ikke inn. Men siden vi følger Harry Potter fra han er 11 år til 17 år så sier det seg selv at det er naturligvis bli forelska. Men det blir ikke fokusert så masse på både i verken boken eller filmen.Det er jeg faktisk glad for=). Ellers er denne filmen ganske annerledes enn de andre. Det er jo ingen Galvort, ingen Humlesnurr og sånn kan jeg nesten forsette. Noen av karakterene var også forandra. De hadde ikke byttet side. Men de hadde blitt mer åpen og snakkesalig. Så var den så trist. Men det var fordi jeg kom på alle som vil død. No døde to av de jeg likte i del en og enda flere dør i del to. Men ingen av de aller viktigste. Men jeg tror grunnen at den ble så bra er at den inneholder mer enn andre filmatiserte bøker fleste siden det skal bli laget to deler av siste boka. Etter å ha sett del 1 av Harry Potter and Deathly Hallows to ganger ( og jeg vil se den flere ganger både på kino og dvd!!) har jeg faktisk lest opp igjen deler av siste boka. Jeg kan ikke si annet at jeg GLEEEEEEEEEDER meg UBESKRIVELIG til å se scenene på kino lerret og tv skjermen!!!!!!!!!!!<3. Akkurat no savner boka Skalden Skurre historie som ligger hjemme på Vestlandet:(.

Så vil jeg også om filmene og bøkene bør ses over tid i hvert fall hvis du er barn eller er i tenårene. For bøkene og filmene er gått fra å være en spennende barndomsbok – og film til at jeg ikke vil anbefale en eneste unge til å lese de siste bøkene og filmene av Harry Potter. Det er ikke fordi det har blitt skumlere. Men også for bøkene og filmene ligger et hakk høyere enn ei barnebok. Jeg tror det vil bli vanskelig å skjønne hva den egentlig handler om.

Så tilslutt vil jeg gi en takk til min klasseforstander på vgs. Hege for at du pakka på meg denne første boka i Harry Potter. Du fikk øynene mine opp for denne fantastisk herlig og spennende serien. Men også for fantasy og det kan være spennende. Uten deg hadde jeg garantert ikke lest og sett Harry Potter bøkene og filmene, lest ei fantasy bok eller en film i samme sjanger.