Søk i denne bloggen

søndag 5. desember 2010

Film anmeldelse av An Education


Kilde :http://cdon.no/film/an_education-8299890


Filmen er ganske tung selv om det ikke er en trist historie. Okey, det er litt trist. Men ikke så veldig. Jeg savner at den kunne ha vært litt mer light. Den er også ganske overraskende og noen viser seg å være en skikkelig skit støvel. Men som Jenny sier: Det finnes mennesker som er ekte, som er den de utgir seg for å være. Jeg skulle ønske en annen vinkling når det gjelder David . Det ble litt for brått slutt selv om det var naturlig. Jeg ville at de skulle ta et skikkelig oppgjør selv om det var det på en annen måte. Jeg skulle ønske at det ble gjort på en annen måte. Det som var moralen med filmen at du bør jobbe hardt for å nå der du vil og må priotere det virkelig. Prioteringene som gjør at du velger bort noe annet. Men også at det finnes mange ”feller” som gjør at du ikke klarer nå helt fram til drømmen. Men allikevel synest jeg filmen viser hvor viktig det er å leve livet selv om det kanskje ikke er det regissørene vil at man skal sitte igjen med. Filmen er fin og er til å anbefale. Men helt opp når den ikke. Derfor gir jeg den terningkast

1 kommentar:

Rose-Marie sa...

Jeg så denne filmen selv for en ukes tid siden, og jeg er enig med deg i at den ikke var helt toppers. Jeg ga den også terningkast fire.