Søk i denne bloggen

fredag 31. desember 2010

Godt nytt år:)

Det er siste dagen i 2010 og året er snart over. Året har bringt masse på godt og vondt.... Men jeg sier som jeg har sagt flere ganger jeg har det fantastisk bra:). Det har vært BETRAKTELIG MINDRE mørke dager, angst og andre negative ting dette året... Grunnen til dette er hjelpen jeg har fått, livet ( og framtiden) er i orden, Gud og familie og venner .osv. Jeg blir også sjeldent deppa og trist for   jeg vet at det finnes ting i verden som er mye verre. Det jeg reagert før med tristhet er byttet ut med takknemlighet. Takknemlig for at jeg lever og har det i bunn grunn har det bra. Takknemlig for at alle mine kjære har det bra. Så 2010 har vært mitt mest takknemlig år. Men det betyr ikke at jeg er blitt kald og har ingen empati. Selvfølgelig har jeg noen dager der ting er trist og mørkt. Men det er mye mindre. Det er heller ingenting gale at andre mennesker har vond og mørke dager eller perioder. Det er jo naturlig at livet er fylt med solskinnsdager og dager med regn og tunneler.  Jeg sitter med en følelse av at det har skjedd så lite samtidig som det har skjedd uendelig masse. Hvis jeg skal beskrive det nærmere blir det mer som et året føles ut som en dag og ti år. En dag der det skjer ingenting og ti år hvor det skjer store forandringer ( f.eks. gifter seg, får barn.osv).

Jeg er ikke lei meg på nyttårsaften. Men allikevel er jeg ganske negativ hver nyttårsaften. Jeg tenker alltid på hvem som har døde dette året og hva ulykker har skjedd. Så tenker jeg hvem vil dø i året som kommer og hva ulykker vil skje. Men no prøver jeg å tenke litt mer positivt. Hvilke positive minner har du fra dette året og hva har gitt deg glede.osv.

Jeg tenker mye på framtida og det som er riktig for meg. Sånn jobbmessig og bo messig vet jeg hva som er riktig her og no og det går strålende bra!!!. Men jeg tenker også hva annet er riktig for meg. Jeg vet veldig godt hva som ikke er riktig for meg. Jeg vet vel kanskje litt ( eller litt mer enn det) hva som er riktig for meg. Så min bønn gjennom hele desember og som forsetter i året som kommer er vis meg hva som ligger på min vei og la meg gripe det istedfor å fortrenge og fornekte ( noe jeg er desverre veldig flink til:()

Unnskyld for et litt rotete nyttårs innlegg. Men det var det jeg hadde på hjertet. No skal jeg kose meg innendørs siden det er meldt full storm til kvelden:(. Det er ikke det akkurat no. Men jeg hører det kommer. Selv om jeg egentlig ville se Kjipen i dag:). Jeg tror avslutter litt med hva jeg gleder meg til ny året.

Jeg gleder meg til å møte nye mennesker
Jeg gleder meg til å tilbringe tid med de jeg er glad i
Jeg gleder meg til spennende og fantastisk samtaler som ikke er kommet enda
Jeg gleder meg til gleder og smil som ikke er kommet enda.
Jeg gleder til meg nye og fantastisk litteratur og film opplevelser
Jeg gleder meg til å drive med andre interesser også
Jeg gleder meg til nye og spennende utfordringer
Jeg gleder meg til nye fantastisk og spennende overraskelser som jeg ikke vet om enda.
Jeg gleder meg til så mye mer enn jeg kan fortelle her og kommer på.

1 kommentar:

Heidi sa...

Jeg ber om det samme som du.

God nytt år!