Søk i denne bloggen

tirsdag 14. desember 2010

Julespørsmål

Denne har jeg kopiert fra Les mye



1. Kva bok ønsker du deg til jul?



Damenes Detektivbyrå 2-5 av Alexander Mccallsmith ( resten av serien har jeg kjøpt på Freetex)

Tom Egeland: Fedrenes løgner

Camilla Ørnvik Pedersen: Da tigrene røykte

Hele Twilight serien av Stephanie Meyer

Paulo Coelho sin bøker



Ellers har jeg svært lyst på bøker som omhandler innvandrer. Det å leve( og forene) med to kulturer. Men også kjærlighets bøker som omhandler personer med helt forskjellig livssyn og kulturer.



2) Hvis du fekk gi ei bok til kva som helst kjend person, kven ville du ha valgt og kva bok ville du ha gitt? Skriv gjerne kvifor.



Hm, Vanskelig spørsmål. Etter å tenkt meg godt igjennom tror jeg vil gi Karl Ove Knausgård Louise L. Hay sine bøker. Jeg har sett intervju med han og noe av det han sa provoserte meg. Men for å si det sånn trenger jeg kanskje mer enn han å lese de bøkene. Bare å lese den første siden i en av bøkene hennes får meg til å grine. Det sier vel sitt…



3) Nemn ei bok du har planar om å gi bort i julegåve?

Helbredende energi ( husker ikke forfatteren sitt navn) og ei bok med nordnorsk humor.


4) Har du ein spesiell juletradisjon du følgjer opp kvart år?



Juleaften er min mest barnslig dag i hele året. Så da er det julestrømpe (Man blir aldri for gammel til julestrømpe!!!) Og barne tv. Tre nøtter til Askepott er også et must på Juleaften. Så få besøk av farmor, farfar og tanta mi på julekvelden. Men siden helsa til mine besteforeldre er skranta de siste årene har det blitt at jeg besøker de. Så 1 jule dag er det julebesøk hos Janne. Julemiddagen er jo også et must på juleaften. For min del er det julepølser m/ tilbehør.



5) Kva slags julemat har du alltid på bordet ditt til jul?



På juleaften går det i ribbe og Julepølser m/ tilbehør. Av Drikke varer er det alt fra brus til akevitt i begrenset mengder. No er det ikke jeg spiser alt dette. Men det er det min nærmeste familie spiser og drikker til jul.



6) Kva ønsker du deg til jul i tillegg til boken/bøkene over?

Jeg vil ha masse filmer og noen tv serier på dvd ( noe jeg mest sannsynlig ikke får:()!!. Utover trenger jeg en del kjøkkenting noe som jeg har ønsket meg.

Ingen kommentarer: