Søk i denne bloggen

søndag 16. januar 2011

Persuasion


Den nyeste versjonen av Persuasion troner samme med Harry Potter og dødstalismenene del 1 som de beste filmene som jeg har sett<3. Jeg blir ALDRI lei av filmen og den berører meg like sterkt hver gang jeg ser den.... De fleste Jane Austen Elskere har 1995 versjonen av Stolthet og Fordom som sin Jane Austen favoritt. Men hos meg ligger den på en sterk 2 plass. Den Slår IKKE den nyeste versjonen av Persuasion!!!.
Kanskje jeg skal lese Persuasion om ikke altfor lenge. Men bare må komme igjennom et par knippe bøker. Jeg synest jeg har lest alt for masse trist eller skumle bøker i det siste. Jeg har fått litt nok av Ondskapsfullhet, sjalusi, sykdom ( fysisk og psykisk),sorg og drap. Jeg vil lese en glad historie hvor alt går bra tilslutt=). Persuasion har nok triste deler i seg, men viktigste av alt det går bra tilslutt=). Men det jeg ikke liker er at den nyeste versjonen av Persuasion skal være veldig annerledes enn boka: Det er litt vrææl:/.

Men den egentlig grunnen at jeg skriver dette innlegget er at jeg vil dele den strålende anmeldelsen  om denne filmen hos bloggeren Rose Maries litteratur - og filmblogg. Les også gjerne anmeldelse av en annen film som også er en av mine yndlingsfilmer. Den filmen skal gi deg kunnskap og få deg til å tenke enn å underholde. Men som på ingen måte tvinger på deg meninger.

Ingen kommentarer: