Søk i denne bloggen

torsdag 17. februar 2011

Bøker og film som gavekort i bokklubben samt noe kjøpt på salg

Mens andre handler på Mammut salg så handler jeg på salg på bokklubben og melder meg inn i nye bokklubber slik at jeg får enda flere bøker...

Jeg liker å lese bøker om abort i forskjellig perspektiver.Denne har jeg kjøpt på freetex.

 
Jeg har faktisk hele serien hjemme på Vestlandet og manglet bare denne boka. Har ikke lest disse bøkene. Men en dag skal gjøre det. Jeg digger Mannen som elsket Yngve og gleder meg til Jeg reiser alene<3

Jeg synest boken virker interessant. Dessuten har jeg sett bokbloggere som


Slakter boka. Mens andre vil kanskje skygge unna, så er jeg nysgjerrig på om boka er så dårlig man sier. Da har man en ting å gjøre og lese den. Øya har jeg tenkt å spare til sommerferien siden jeg har hørt den er den perfekte sommer lektyre.




Den virker jo knallspennende samtidig som jeg vil lese mer klassikere. Min bestevenn elsket første boka og måtte kjøpe hele serien. Helene Uri kaller Alberte trilogien for hennes første litterære forelskelse. Dette lover bra!!

                                                              

Hun har jo skrevet verdens vakreste bok La meg synge deg stille sanger!!!<3. Derfor er Taushetens konsekvenser en selvfølge!!!!

Det virker som denne boka inneholder en del hemmeligheter og jeg elsker slike bøker!!. Jeg er dessuten blitt anbefalt å lese den av min bestevennine som sier den er fantastisk=)

                                                               
                                                               Denne boka må være den jeg har mest lyst å lese i hele verden akkurat no utenom Victor Alveberg Triologien <3. Men som oftest nedprioterer jeg de bøkene jeg har mest lyst å lese. Jeg vet at det er en rar og feil teknikk. Men jeg skal igjennom et knippe bøker før jeg skal lese den selv om jeg har litt ( eller ganske masse) traumer med  å se den uten å lese den ….

Grunnen til at jeg vil lese denne er uvanlig kjærlighet. Det er ikke mange som blir forelska i mor og datter. Jeg vet at boka inneholder mye musikk. Men det tror jeg ikke vil ødlegge leseropplevelsen. Jeg liker jo musikk selv om jeg er ikke musikkens største fan.

                                                             
Den var på salg og da kan man like godt kjøpe i samme sleng med Til musikken.


Litt film må man også. Disse filmene har jeg fått på gavkort hos Bokklubben. De har nemlig gavkort på 1000 kr hvis du melder deg inn i en bokklubb der.. Det kan man ikke gå glipp av:)

Boka skriker mot meg les meg, les meg, les meg, les meg. Det samme gjør filmen.
Det finnes en nyere filmatiseringa av boka på nett tv på Nrk og det er tilgjengelig i faktisk fire år.
Du kan se den nyere versjonen her.
                                                      
Jeg har litt fobi mot klassikere. Men så såg jeg en nyere filmatisering av Anna Karenina og jeg ble overbevisst om at det er en god bok og film. Ut i fra det jeg har skjønt er det bare Bokklubben som selger den gamle filmatiseringa av Anna Karenina i Norge.


                                                              




Ingen kommentarer: