Søk i denne bloggen

fredag 25. februar 2011

Dag 19 - Fortell om familien din

Jeg har jo en sånn middels stor familie og en liten nær familie. Min mors slekt befinner seg oppe i Nord sammen med meg utenom ei tante i Trøndelag. Har faktisk alle søskenbarna mine samt ei tante og onkel i Tromsø. Min fars familie befinner seg på Vestlandet. Hvis jeg har regna ut riktig skal det være til sammen 40 stykker i familie fra den eldste og minste samt alle inngifte og samboere. Det som er kult er at jeg har tre tanter, to onkler og 6 søskenbarn på begge sider. Så om ikke det var nok så er det to stykker av tredje generasjon på begge sider. Selvfølgelig er det jo to jenter og to gutter.dvs. en av hver på begge sidene. Det eneste som er litt forskjellig er at det er ikke likt med kjønn på begge sidene blant søskenbarna. Mamma sin familie er en skikkelig dame og jente familie. Det er faktisk bare tre innfødte gutter i den familien. Det er onkelen min, broren min og ungen til søskenbarnet mitt. Den andre mannlige delen av min mors familie er Inngifte (bare pappa som er gift) og samboere. På pappa si side er det litt jevnt fordelt med kjønn. Men blant søskenbarna er det mest gutter ( bare to mer). Ellers er jeg ekstremt heldig som har fire besteforeldre i live i alderen 89 – 78 . Det er faktisk Morfar som er eldst av mine beste foreldre og mormor er den yngste. Mine besteforeldre på min fars familie er 87 år. Jeg har også vært så heldig å bli kjent med mi oldemor ( som jeg er oppkalt etter) som døde når jeg var 13 år. Jeg husker glimt av min oldefar som døde 6 år.




Min nærmeste familie er liten og den består av mamma, pappa, meg og lillebroren min. Farmor og farfar regner jeg også som min nærmeste familie siden jeg har bodd rett ved siden av de gjennom hele oppveksten og har vært store deler av min oppvekst der. Jeg er blitt velsigna med den herligste familien( den nærmeste) på Jord, og jeg er sååååå ubeskrivelig glad i de alle sammen og vil IKKE byttet bort en eneste<3. Hvis jeg skulle bestemme familien min selv så hadde min nærmeste familie blitt den samme ( og selvfølgelig resten av familien også)<3.

Ingen kommentarer: