Søk i denne bloggen

fredag 25. februar 2011

Dag 20 - Hvor viktig synes du at utdanning er?

Det er viktig hvis man vil ha en jobb som trenger utdanning. Det samme gjelder hvis du vil bygge deg opp en karriere som trengs kanskje viderutdanning. Men viktigst av alt du trives med det du utdanner deg til. Jeg ser det som helt greit om du vil ta deg noen fri år hvis man er skole lei. Det dukker opp flere argumenter opp i hodet hvorfor utdanning når jeg skriver dette. Men tror jeg dropper det no.


Men selv om jeg er for utdanning så kan man ikke tvinge folk ta utdanning hvis de vil for eksempel jobbe på matbutikk eller vaske. Det er jobber som mange kanskje drittjobber. Men samfunnet hadde ikke eksistert uten matbutikker eller renholdere.

Dette blogginnlegget ble fryktelig likt bloggen Mitt lille univers sitt innlegg om det samme. Men det er ikke for det jeg har kopiert. Men det er fordi jeg er fryktelig enig… Alt det hun skriver om utdannelse står jeg også for:)

Ingen kommentarer: