Søk i denne bloggen

tirsdag 8. februar 2011

Dag 3 Ditt syn på narkotika og alkohol

Narkotika er jeg helt imot. Jeg er verken for en mer liberal narkotika poltikk eller heroin behandling. Jeg synest samfunnet bør vise at man har null toleranse for Narkotika og dessuten bør man ikke legge opp til at flere kan begynne på Narkotika. Jeg synest man bør ikke gi opp Narkomane ved å la heroin assitert behandling. Man bør heller ha en politikk som tar narkomane på en verdig måte. En måte som viser at du er like mye verd som oss og har rett til å ha det like godt som meg og deg. Man må sørge for at man ikke havne på kjøret igjen etter å bli rusfritt. Så det jeg vil skal skje innen rus politikken er flere behandlingstilbud og sterkere ettervern. Man burde kanskje også se på politiets arbeid i forhold til Narkotika.f.eks. bruk mer tid, strengere straffer. Men hvilken tiltak man burde sette inn i forhold til Politiet og Narkotika politikken er jeg ikke sikker på.




Jeg har ingenting imot alkohol, Ikke en fest en gang i blant og heller ikke noen fyllekuler et par ganger i året. I perioder drikker jeg hver helg alkohol i begrenset mengder. Noen skikkelig fyllekuler blir det en gang i blant. Jeg er glad for foreldrene mine sine holdninger til alkohol. Jeg er vant til at de drikker av og til alkohol.Men i begrenset mengder. Jeg mener mye om alkohol og det er teamet som engasjere og provosere meg. Det jeg er imot er hvilken plass alkohol har fått i samfunnet. Jeg mener at det er blitt en verdi. Alkohol er koblet sammen med flere ting. For eksempel kulturelle ting og lignende. Det kan sikkert fint å ta seg alkohol da. Men når alkoholen er viktigere enn det du driver på med begynner man å lure. Da kan man like gjerne droppe det man er med på og heller drikke seg dritings en annen plass fordi det å bli dritings er det man har mest lyst å bli. Jeg skjønner heller ikke konseptet å dra på ferie for å feste. Da kan man like gjerne være hjemme og gå på fylla i flere dager etter mi mening. Jeg blir så irritert av folk som klager og syter at det er så slitsom og tar sånn på kroppen å gå på fylla i helga, og at man kan nesten ikke vente til neste helg for da er det jobbhelg og alkohol fri. Man kunne nesten tro at det var en lovfestet lov som sier hvis du skal på fest så skal du drikke deg full. Jeg skjønner det seriøst ikke hvorfor man gidder å drikke hvis det er så slitsomt. Jeg har forresten lest flere plasser om folk som er avholds uten noen spesielle grunn og alle spør hvorfor drikker de ikke dere. Folk tror automatisk hvis du ikke drikker så er det en spesiell grunn til at du ikke gjør. For et samfunn vi lever i dag......

Ingen kommentarer: