Søk i denne bloggen

onsdag 9. februar 2011

Dag 4 Ditt syn på religion


Jeg tror det finnes bare en gud/ gudkommelig kraft her i verden. Jeg tror også alle religioner har noe av denne gudommelig kraften i seg og at alle hellige skrifterer har noe av det gudommelig i seg.Men at mye ( i hvert fall noe) er menneskeskapt i religioner. Derfor tror jeg det finnes diskriminering, dogmer og at det skjer vonde og ondskapsfulle ting i religionens navn. Derfor bør man heller ikke ta hellige skrifter bokstavelig talt. Men i forhold til mange så mener jeg for eksempel bibelen har en del bra å komme med selv om jeg ikke tar alt bokstavelig. Jeg kan ikke uttale meg om så mange andre hellige skrifter siden jeg ikke har lest så mye av det.

Jeg vil ikke prakke troen min på noen andre. Jeg tenker at vi får alle tak på den samme gudommelige kraften, men i forskjellig former. Derfor synest jeg det er greit med religionsshopping også. Av og til legger jeg ut bibelvers eller lovsang tekster på bloggen min eller facebooken min. Det er ikke for å pakke andre på sin tro. Men for at det betyr så masse.

Jeg tror ikke heller at Helvete finnes og enda mindre på man kommer til helvete hvis man ikke tror på Jesus som frelser og han har stått opp fra de døde. Men jeg tror det finnes en djevel / ondskapsfulle krefter like godt som den gudommelig kraft som ser jeg bare som god.

Ellers synest jeg religion er kjempespennende… Jeg vil virkelig meg lære om andre religioner sånn skikkelig.

Jeg har en veldig sterk gudstro. Det har vært min aller størst hjelp, trøst, håp og mye mer enn det når livet har vært ræva… Når det føles som alt er mislykket og det finnes ingen framtid. Så jeg har tenkt Gud elsker deg og han gir deg aldri opp. Derfor vil han gi deg lykkelig liv og framtid. Uansett hvor håpløs jeg har vært i meg selv har jeg alltid tenkt Gud er Håp og han vil ordne ting selv alt om er håpløst. Uten guds tro hadde jeg kanskje bryte helt sammen og kanskje heller ikke vært live i dag. Men selv om jeg tror at jeg har en Gud som forsørger meg så tror jeg ikke at jeg får alt i hendene uten å gjøre noe og heller ikke at jeg får alt det jeg peker på.

Ingen kommentarer: