Søk i denne bloggen

onsdag 16. februar 2011

Ringens Herre


Dette fant jeg på word dokumentet mitt og det var skrevet en stund før jul. Men jeg vil forsatt lese Ringens Herre så derfor velger jeg legge dette ut selv om det er en stund siden jeg skrev det.


Jeg har fulgt med på Elliken sitt Ringens Herre Prosjekt. Det har motivert meg til å lese denne mursteinen av ei bok. Har nemlig kjøpt den, Hobbiten og Simirialion for et par år siden. Jeg har ikke lest Ringens Herre fordi jeg ikke vil. Men sidetallet skremmer meg vekk fra boka. Det føles litt som at du blir aldri ferdig med den og du vil holde på med den i det uendelige. Men på den andre siden kan vel det være positive. Hvis ei bok er virkelig bra så vil man det aldri skal ta slutt. Men Når Elliken klarer å lese den ut på ikke så lang tid  og bestevennina mi på 1 måned så blir den mer aktuelt.. Men først må jeg lese Hobbiten. Har fått streng beskjed ( eller anbefalt) at den bør leses før Ringens Herre. Jeg Visste heller ikke at Similiarion er for spesielt interessert i følge bestevennina mi. Men kanskje blir jeg spesielt interessert hvis jeg leser boka selv.


Filmene har jeg faktisk sett så mange ganger at jeg ikke har tall på det. Jeg bruker å se det hver gang jeg er hjemme sammen med min kjære bror. Vi har veldig ulik filmsmak. Men Ringens Herre filmene liker vi begge=)



Mange fantasy bøker lider samme skjebne (som Ringens Herre) hos meg. Det blir valgt bort fordi jeg har litt fobi mot lang bøker og serier. Selv om jeg som oftest liker fantasy når jeg først leser det.
Men jeg jobber med fobiene. Jeg har lest en murstein av ei bok i det siste og no er jeg i gang med neste murstein.

Ingen kommentarer: