Søk i denne bloggen

onsdag 2. februar 2011

Savn,glede, fortid, nåtid og framtid....

Eg tenkte jeg skulle publisere noe jeg skrev for ei stund siden.

Jeg satt tenkte på at mine nærmeste venna ( det var ei stund siden), venner og flere andre som jeg kjenner har flytta, og på alt som vært.  Plutselig følte jeg meg litt alene ( men IKKE ensom) i min egen by. Det tror jeg er mest fordi jeg har litt problemer med å gi slipp på alt som har vært. Men det er jeg fullt klar over så derfor klarer jeg det også etter hvert. Men, ta med ro jeg har det fantastisk bra, trives godt i Tromsø, har venner og nesten hele min mors familie i Tromsø. Men jeg fikk i alle fall et så sterkt savn.  Jeg savnet flere personer ( så inderlig), studiene, følelser, minner og egentlig alt som har vært. Men også negative ting strømmer også på selv om det er kanskje ikke ting du vil minnes. Heldigvis har jeg ikke noe jeg ser tilbake på med sorg. Okey, kanskje sorg der og da, som er litt trist og sårt i dag. Men som egentlig ikke betyr noe i det store og det hele for det finnes viktigere og mer  dyrebare ting her i verden….     Jeg vil skru tida tilbake og la meg leve en dag eller to for noen år tilbake eller bare kjenne litt på hvordan det var for noen år siden.  Jeg er glad, trist og takknemlig på samme tid. Takknemlig for alle de fantastiske menneskene som jeg har blitt kjent med og møtt, gode minner og alt livet har lært meg. Alt det samme gjør meg glad. Trist for alt som en gang har vært. Men selv om jeg kan savne fortid så er jeg svært glad for både forandringer i livet.

Hvis ikke hadde jeg gått glipp av mye
Gått glipp av mange flotte personer
gått glippe av mange gode minner
gått glipp av mye kunnskap og livsvisdom
Jeg kunne forsatt i det uendelige...

Jeg kjenner jeg er veldig for forandringer i livet. Jeg hungrer etter forandringer. Jeg vil gripe det som ligger på min vei og det som er riktig for meg... Men jeg vet alfor lite hva det er. Selv om det er et sterkt ønske å leve etter hjerte ( ærlig og oppriktig) så er det også en sterk frykt.... Men det kommer jeg kanskje tilbake i et annet innlegg.

Ingen kommentarer: