Søk i denne bloggen

mandag 28. februar 2011

To bøker på Mammut=)

Jeg skulle jo ikke kjøpe bøker på Mammut. Men det holdte ikke lenge. Men derimot har jeg kjøpte de bøkene jeg har hatt mest lyst på, som man sikler etter og som skriker mot deg les meg!!!. Men egentlig er det jo flere enn to bøker siden jeg har kjøpte alle bøkene i Victor Alveberg Trilogien og Kristin Lavransdatter.


Dette er romanene om fotografen Victor Alveberg, en mann som ønsker seg det beste av livet. Han er splittet mellom minst to kvinner, og klarer ikke gi slipp på noen av dem. Verket forteller om lengsel og svik, moralske dilemmaer og løgner som til slutt får ubønnhørlige konsekvenser.


Kilde : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3783730&rom=MP


Kransen skildrer Kristins oppvekst. Hun ble som barn trolovet med sønnen på nabogården, men trasser seg til ekteskap med Erlend som hun venter barn med. Dette fører til konflikt med både familie, slekt og kirke. I Husfrue er Kristin blitt mor og husfrue, men livet med Erlend blir ikke slik hun hadde ventet. Vi følger henne gjennom det vanskelige samlivet og på den tunge botsgangen til Nidaros. Korset handler om Kristin som gammel og sliten blir tatt opp som leksøster i et kloster. Endelig får hun fred med seg selv og med Gud.


Ingen kommentarer: