Søk i denne bloggen

torsdag 17. mars 2011

Award

Utfordringen går ut på å fortelle om tre søte ting som har skjedd i livet mitt, samt å gi den videre.



Denne fikk jeg hos Stine og jeg gir den videre til Lena,Ellikens bokhylle og Mammadamen

Det er mye å velge imellom. Noe av det jeg har kanskje blogget om tidligere på bloggen min. Men her kommer noen få ting i upriotert rekkefølge.

1. Fra jeg var født til jeg ble to år bodde jeg sammen med foreldrene mine hos farmor og farfar. Etter det fikk vi oss huset rett nedenfor dem. Jeg har hatt et spesielt forhold til dem bestandig og da spesielt farmor. Farmor og jeg har sovet middag sammen uttalige ganger og hun sang flere barnssanger for meg før vi sovna. Hun og jeg har laget oss utklippsbok og hun hjelpt meg å sette glansbilder i ei bok som jeg hadde. Vi lekte ilag. Jeg var med henne i hagen. Jeg kunne bare forsatte i det uendelige. Den første natta i huset vårt etter vi flytta så pakket jeg en leke koffert og tok på meg støvler og de ytterklærne jeg klart. Jeg sto med ytterdøra, slo i den og skrek. Jeg sa jeg skal ikke bo her for jeg skal bo med ho "mamor" ( Farmor). Jeg har også hørt historier der besteforeldrene mine har hørt at jeg har skreket så høyt at de har hørt hos dem. Jeg grein og skreik fordi jeg ikke fikk alltid gå til mine besteforeldre. Les gjerne dette innlegget Smaken av farmor

2. Fra jeg var født har jeg hatt et spesielt forhold til Nord Norge og jeg var ikke stor når jeg fortalt at jeg skulle flytte til Nord Norge når jeg ble stor. Det er faktisk litt rart å sitte i Tromsø og at jeg har gjennomført min stor drøm:D. Men Nord Norge turene var utrolig stort for meg som barn. Det å reise til Nord Lenangen og Tromsø. Det er litt rart å gå gjennom storgata og tenke på alle sommerfuglene i magen jeg hadde når jeg gjorde det som liten. Det er også rart å reise til mine besteforeldre og tenke på hvor stort det var for meg som barn. Når jeg var liten fortalte foreldrene mine rett før at vi skulle dra og aldri flere uker i forveien. Men i voksen alder har de fortalt meg at de måtte gjøre det siden jeg maste hele tiden om vi ikke skulle pakke koffertene snart og om vi ikke skulle reise snart.

3. Det er noe spesielt med hjemmelagd gaver og kanskje spesielt de som man har brukt lang tid på. Jeg har ei vennine som har brukt å lage meg hjemmelagd gaver. Men av alle de tingene hun har lagd så har hun lagd en scrapping fotoalbum og en bok med dikt, sitater, visdomsord og lignende. De fineste julegavene jeg har fått ever<3. Jeg tenkte når jeg fikk dem at det eneste som kan slå disse julegavene er om jeg får en baby i juletider. Man kan virkelig se at vennina har plukket ut ting som passer ekstremt godt til meg i disse bøkene.
Kanskje jeg burde tatt bilde av de bøkene jeg har fått.

1 kommentar:

Lena sa...

Tusen takk! Dette var kjekt:)