Søk i denne bloggen

lørdag 5. mars 2011

Dag 25 - En som fascinerer deg og hvorfor

På denne utfordringen blir jeg til å jukse og skrive om to personer som fascinerer meg og som er et forbilde for meg.



Kilde: http://www.filmogkino.no/multimedia/archive/00161/Margreth_Olin_161889a.jpg



Margreth Olin

I medlemsbladet Menneskeverd var det en artikkel om Margreth Olin som vant menneskeverd prisen et år. I omtalen (hvis du skjønner hva jeg mener) før selv artikkelen så sto det at hun laget film om de samfunnet ikke har plass til og på de korte ordene ble hun helt i mine øyne. Enda mer begeistra ble jeg for ho når jeg leste artikkelen!!!. Vi har et veldig likt syn på mange ting og brenner kanskje for det samme. Men på litt forskjellige måter. I hvert fall etter denne artikkelen har jeg sett alle hennes filmer og lest boken. ALT anbefales!!!. Jeg beundre denne dama sitt syn på mennesker, menneskeverd og enda flere ting…



På Grand Kafe var det plass til alle. Det er en slik verden jeg søker, i alt jeg gjør, det er umulig å tenke annerledes.
( Utdrag fra boken Ingen vet hvem jeg er av Margreth Olin)

Kilde: http://media.fvn.no/archive/00450/martha_red_450030m.jpg

Prinesse Martha Louise

 
Jeg har hatt lenge sansen for prinesse  Martha Louise og det lenge før hun begynte med engleskolen. Men hun ble enda mer spennende når hun fortalte om det åndelig. Det er mange grunner jeg liker prinesse Martha Louise. Hun er fargerik, ikke A4 type, positiv og blid og har ellers mange spennende tanker og meninger ( som jeg er veldig enig!!). Jeg synest det er tøft at ho tør å være seg selv tross om hun er prinesse. Hvis pengene hadde strekt til skulle jeg virkelig vært med på hele kurset som hun hadde i fjor på Tromsø. Men jeg var på foredraget og det gjorde et sterkt inntrykk. Alt det jeg lærte, hørte og alt annet som jeg fikk fram i meg selv. Jeg tenker av og til fortsatt på det i dag. Men da oppdaget jeg noe ved prinesse Martha Louise. Det hun sier treffer deg noe voldsomt. Hun sier akkurat de ordene du trenger å høre og som du kanskje ikke visste at du trengte å høre. Jeg var helt på gråten og måtte holde meg. Men jeg ser på det som en positiv ting at man klarer å få fram ting i deg selv. Det å forstå det og noen ganger bearbeide det.

Ingen kommentarer: