Søk i denne bloggen

onsdag 16. mars 2011

JA, JA, JA TIL SANNHETEN!!!!!


Jeg er ikke ute etter å ta noen. Men det finnes ting her i livet som gjør meg kanonforbanna… Så masse at jeg mister nesten kontroll over meg selv og begynner nesten å gråte. Jeg er ikke den personen som bruker å vise sinne ovenfor noen… Men istedfor gnager det inni i meg. Men det er grenser for hvor lenge man klarer å fortrenge sinne. Denne grensen er snart nådd. Jeg er nesten redd for meg selv hvis jeg eksplodere skikkelig og jeg sier bare stakkars de jeg blir til å eksplodere på…. Men no skriver jeg for å ”tømme meg”litt. Det hjelper kanskje på sinnet. Dessuten synest jeg personlig ikke om slik atferd generelt og derfor vil jeg skrive om det også.

Det jeg vil ta opp noe har jeg opplevd flere ganger i forskjellige situasjoner med flere ulike folk. Jeg liker ikke at folk forteller sannheten. Enda mindre når folk prøver å lure meg, lyge eller forholder seg taus ( og mange andre ting) bare fordi de ikke vil fortelle sannheten.

Jeg skjønner at folk ikke vil såre noen av ulike diverse grunner. Jeg er også med i denne gruppen. Men allikevel mener jeg sannheten bør komme fram uansett. Den kan såre, skuffa and you name it. Men det synest jeg er faktisk mye bedre. Da vet man hva skal forholde seg til og det kan faktisk hjelpe deg. Jeg kan ikke si med ord hvor enig jeg er i sitatet det er bedre å være skuffa over sannheten enn å være lykkelig over løgnen!!!!!!!!!!!!.

Jeg vil jo ikke gå rundt og være så mistenksom mot folk. Det prøver jeg å si til meg selv ogå og leve etter. Men mange ganger stemmer det jeg har trodde i utgangspunkt. Erfaringene min hittil sier at jeg bør høre institusjonen min… For mye av det jeg har følt og trodde har stemt når alt kommer til alt. Når det kommer til andre mennesker bør jeg også høre på institusjonen. For de folkene jeg føler skeptisk ovenfor bør jeg være skeptisk til. De jeg føler at det er kjemi med bør jeg henge mer med.

En annen ting som jeg gjøre meg også litt ( les: egentlig veldig) forbanna er at mange mennesker oppfatter meg som både naiv, godtroende og lettlurt… Men skinnet kan bedra. Jeg skjønner det veldig fort hvis noen prøver å lyge til meg eller prøve å lure meg. Jeg har faktisk tenkt flere ganger dette er bare løgn eller lureri. osv. bare fordi man ikke vil fortelle sannheten. Jeg har fått beskreftelse på at det faktisk stemmer.

Da har jeg skrevet av meg litt av utblåsningen. Jeg setter høyest pris på alle mennesker forteller sannheten selv om den er negativ eller positiv. Hvis du ikke vil bli upopulær hos meg så ikke prøv deg på flere av metodene jeg har nevnt her.

1 kommentar:

Stine sa...

Er enig med deg; sannheten er alfaomega og falskehet er noe av det værste som fins!

Du har fått en sweet-blog award fra meg :)