Søk i denne bloggen

tirsdag 8. mars 2011

Jørgen + Anne = sant

Kilde: http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=4251&isbn=9788202343156

Jeg har ingenting imot barnebøker. Men noen er jeg ganske skeptisk til og da spesielt de som er realistisk. Jeg er redd for de blir for barnslig og for teit. Da vil jeg heller lese fantasy barnebøker siden det er noe man ikke kan realtere til en virkelighet.

For å si det først som sist så var jeg veldig skeptisk til Jørgen + Anne = sant. Men jeg leste film anmeldelser og bok anmeldelser som mente at boka og finne kunne ses og leses av voksne. Etter å lest boka vil jeg si meg enig i det. Den ga meg fine barndoms mimringer enn at det ble for barnslig. Selv om det var ikke helt det samme som da jeg var 10 år. Som denne anmeldelsen sier man blir dratt tilbake når man selv var 10 år:)

Språket er muntlig, enkelt og direkte. Boken passer godt for å øve opp leseferdigheter. Selv om språket naturligvis blir for enkelt for min del. Men det er jo ei barnebok så da er det ikke rart at det har det språket som det har.

Men jeg tror nok at jeg hadde fått mer glede ut av boka hvis jeg leste den som var barn og gjett om jeg angrer no som voksen...

Ingen kommentarer: