Søk i denne bloggen

lørdag 30. april 2011

Carpe Diem


Jeg har sikkert skrevet om det tusen ganger. Men jeg er ganske opptatt av teamet og det dukker det stadig opp i tankene i blant. Men i hvert fall har jeg tenkte på døden. Det har bringt meg inn på det å gripe livet og ha et mer bevisst liv. Jeg vet ikke hvor jeg har hørt det. Men jeg har hørt fra noen som jeg ikke hvem var. Men tror det var på tv. Men det vedkommende sa var at døden peker på livet.


Jeg er nok litt redd for å dø. Men enda mer redd er jeg for å ha ikke levd livet. Jeg er redd for å ha drømte om livet enn å levd livet. Redd for at jeg ikke følger drømmene mine. Redd for å gå glipp av noe. Redd for at jeg ikke griper gode ting på veien. Jeg kunne fortsatt i det uendelige på denne listen. Er det en ting ( det er nok flere enn det) jeg ikke vil er det å angre på alt man ikke gjort. Jeg vil ikke se tilbake på at jeg ikke har grepet mulighetene. Da er det bedre å se tilbake på skuffelser og feilsteg. Men allikevel har jeg klarte å gripe sjanser og gode ting i livet.

No kan man ikke sitte å tenke på disse tingene hele tiden. Men allikevel er det bra og verdt å ha et bevisst liv. At man stopper opp litt en gang i blant. Man tenker igjennom hva man egentlig vil med livet og hvilke verdier man vil leve etter. Lever man sånn egentlig vil eller gjør man ikke det. Alt man kommer opp med positivt og negativt gir konsekvenser.



Carpe Diem!!!

Ingen kommentarer: