Søk i denne bloggen

lørdag 23. april 2011

En vakker kjærlighetshistorie...

Mamma fortalte ivrig om tv programmet og boken. Jeg smelta og jeg visste at boken ble et MUST for meg. Etter å sett tv programmet selv smeltet hjertet mitt enda mer<3. Ååååå, som jeg ønskeeeeer å møte den rette og det sier pang med en gang og vi vet at vi skal være sammen for resten av livet.... Hvis du lurer på hva jeg prater om så er det kjærlighethistorien mellom Dikteren Olav H. Hauge og Bodil Cappelen. De brevvekslet og var bare venner. Det var ingenting mellom dem. Men så hadde de avtalt de skulle møtes og at Bodil skulle høre på Olav når hun leste dikt. Hun skulle sitte på fremste rad. Når de møttes sa det pang og det visste nesten med en gang at det var kjærlighet;). Bodil skilte seg og flyttet til Ulvik til Olav H. Hauge. De fikk 20 år ilag. Her er link til tv programmet;)

Brevvekslingen mellom Bodil og Olav H. Hauge er kommet ut som Roman to ganger. Den SKAL jeg lese... Den nyeste utgaven ser ut slik:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5901670&rom=MP

Jeg er ikke en person leser masse lyrikk. Men i denne tv sendingen leses det noen av diktene til Olav H. Hauge og det var hjertesmelte for min del<3. Derfor blir også diktsamlingene hans et MUST å lese...

Ingen kommentarer: