Søk i denne bloggen

mandag 11. april 2011

Hjertebrist av Anne Lise Boge


Kilde: http://www.norskeserier.no/serier/morshjerte/neste.htm

Hjertebrist

Alt er tapt. Maren er avslørt som løgner, og ingenting kan lenger skjules. Nå må hun skape seg en ny tilværelse. Men først må hun fortelle foreldrene sannheten, og et oppgjør med Trond er uunngåelig. Hun vet at bygdefolket vil vende henne ryggen, og at all sympati vil bli Thorleif til del. Hennes eneste trøst er Oda, men også hun må få vite sannheten nå. Det faller Maren tungt for brystet, og hun er fristet til å skyve det fra seg – igjen. Da skjer det noe som gir dem alle noe helt annet å tenke på.
Da de hadde sunget den siste salmen, ga Maren Oda en liten dytt i ryggen. – No kan du legg på blomstran dine, sa hun lavt og så på den halvvisne buketten som tydelig lengtet etter vann.

Oda hoppet ned fra kirkebenken og gikk sakte fram til kisten. Det kom nok overraskende på mange. Noen hadde allerede reist seg, men satte seg stille ned igjen da den lille jenta i den blå kjolen gikk opp til alterringen.

Jeg er i HIMMELEN når jeg leser hva som blir til å skje i neste bok!!!!!!!!!:D:D:D. Endelig, endelig, endelig kommer sannnheten fram!!!!!!!!!!!!!!. No krysser jeg fingrer, skulder, kne og tær at Trond IKKE avviser Maren og TILGIR ho!!!!!!!!!!!!!. Men jeg synest det er litt dårlig at bygdefolket vender Maren ryggen og at drittsekken Thorleif skal få all sympati.......Ååååååå, som jeg hååååååååååper at det blir avslørt for en drittsekk han er!!!!!!!!!!. Men hvem dør i boka??? Jeg har ganske panikk for at det er hanTrond som dør...:'(((( Det må ikke skje!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Stine sa...

Jeg håper også at Thorleif blir avslørt, men på en måte er det liksom så lite interessant nå som dette har skjedd med Maren, hihi! Hurra Hurra, jeg håper at Trond ikke avviser henne og at hvertfall tanten hennes støtte henne!

Å nei, hvorfor tror du at det kan være Trond? :O!!!

Askeladden sa...

Det har du helt rett i:). Det er ufattelig spennende det som skjer med Maren og det som skjer videre!!. Thorleif får komme tett bak.

Det er fordi Oda legger blomster på kisten. Men også fordi det er blitt plutselig blest om Maren og Trond. Så for å lage en brå vending og slutt mellom Maren og Trond så dør han.

Men egentlig håper jeg at det er Thorleif som dør. Da er det jo mindre trist. Det er større sjanser for at det blir Maren og Trond. Når jeg tenker meg om er det vel mer naturlig at Oda legger blomster på kista til Thorleif enn Trond sin.