Søk i denne bloggen

fredag 8. april 2011

Slik skjer det ikke av Line Berg


Dette er faktisk den første Novellesamlinga jeg har lest ever: O. Jeg har ingenting imot novellesamling generelt. Okey, litt skeptisk var jeg. Det å lese helt kort historier var kanskje det jeg er mest skeptisk til. Tenk om Novella var så bra at man vil at historien skal ha forsette. Men jeg hadde ingen grunn til å være skeptisk. Men slike korte historier fungerte godt i hvert fall i denne boken. Ellers fristet denne boken litt ekstra fordi den var debutant. Bokelskerinnen har en utfordring i år som heter les en debutant. Les mer om utfordringen her.


Mange av novellene omhandlet eldre mennesker. Men noen av novelle hadde andre karakterer. Novellene i begynnelsen var aller best og jeg tenkte at er noveller så bra skal jeg lese enda flere noveller. Den siste delen av Novellesamlingen var ikke så bra som den første. Men den var ikke så fryktelig mye verre. Eg elsker mye beskrivelser og detaljer. Det kan sikkert være kanon kjedlig å lese en lang beskrivelse og tusen detaljer om en liten ting. Men jeg elsker det:). Ellers kunne forfatteren være provoserende i både språket og uttrykk. Samtidig ga meg novellene meg ny visdom.

En fin novellesamling som gjør at jeg vil lese mer Noveller senere og jeg kan anbefale denne novellesamlingen videre:)

1 kommentar:

Bokelskerinnen sa...

Denne skal jeg sette på listen min over bøker jeg har lyst til å lese. Ingenting er så bra som bøker som gir ny visdom :)