Søk i denne bloggen

lørdag 21. mai 2011

Bloggeren Julie bokbabbel gir vekk to lesekosepakker...

Bloggeren Julies bokbabbel gir vekk to lesekosepakker og fristen for å delta er 31 mai. Hun vil at vi skal fortelle hvor og hvordan vi liker helst å lese. Jeg har så lyst dele mine favorittplasser å lese her på bloggen min.

Jeg har et todelt svar. Den ulimate beste leseplass for å nyte en god bok for min del er hjemme på Veranden<3. Da mener jeg veranden hjemme på øya mi. Jeg ELSKER å nyte ei god bok der og med en vakker natur innpakket i sommer og sol<3. Du hører dyrelyder og bølgeskvulp. Det er så stille og rolig. Det bor jo til vanlig 30-40 personer. Når det er sommer fordobler folketallet seg på øya for noen uker. Men den er forsatt idyllisk. Jeg kjenner det nå som det nærmere seg sommer at jeg virkelig savner det og enda mer når jeg skriver om det<3*ÅÅÅH*. No fikk jeg lyst å skrive litt om boka til Jostein Gaarder Slottet i Pyrenene Han skriver i denne boken om et tidligere kjærestepar. Kvinnen i boken si mor kom nesten fra der som jeg bor. De var masse der om sommeren. Det var helt fantastisk å lese om plasser du vet hvor er og at du kjente deg igjen i alt det han skriver om plassen<3. I romanen skriver den kvinnelig hovedpersonen mail til den andre hovedpersonen som er hennes tidligere kjæreste. Hun sitter jo selvfølgelig ute på Veranden der de brukte å være om sommeren. Ja Jostein Gaarder fikk mange stjerner i boken med å skrive om en plass så nært min hjemplass... Min andre favorittplass å lese en bok er hjemme i sofaen med en diger skål med druer. Hvis jeg glømmer meg av kan jeg spise opp en hel pakke med druer. Druer er NAM-NAM<3. Så på slutten vil jeg legge ut noen skrytebilder fra sist sommer hjemme på øya.





Ingen kommentarer: