Søk i denne bloggen

tirsdag 17. mai 2011

Ønsker alle en fin 17 mai!!=)


I morra ( egentlig i dag) er det 17 mai og jeg gleder meg sånn<3. Jeg føler nesten at det er ikke skikkelig 17 mai i morra fordi man bryter litt 17 mai tradisjoner. Men no skal jeg lage meg nye 17 mai tradisjoner. Jeg skal bruke dagen til å se på tog, spise god mat,kose meg, være sosial og henge med fine folk:D. Det er litt godt med sånne dager hvor man kan koble ut alt og bare kose seg...

17 mai betyr noe helt annet for meg som voksen. Jeg liker dagen på en litt annen måte. Når jeg var barn var 17 mai gå i tog, være med skoleleker, vinne premier og spise så mye is jeg bare klarte. Men som voksen handler 17 mai mer for meg om identitet, stolthet og takknemlighet. Jeg kjenner virkelig på å følelsen av å  være norsk på samme måte som jeg er vestlending og halvt nordlending. Jeg kjenner at jeg er så stolt over å være Norge og hvor glad jeg er i min norsk identitet. Det betyr ikke det samme som at jeg er ikke åpen for det flerkulturelle Norge. Jeg er på alle måter for det flerkulturelle Norge og synest det er spennende med mennesker som har en annen kultur bakgrunn og religion bakgrunn. Jeg kjenner også på en ufattelig takknemlighet for å bo i Norge. Man har så lett å klage og være misfornøyd. Men hvis man sammeligner Norge med andre land så skjønner man at vi er ufattelig heldig. Jeg kan ikke være noe annet enn ufattelig takknemlig.... Men når vi har det så bra og er kommet så langt så bør vi hjelpe andre land som ikke er kommet så langt og som ikke har det så bra.

Jeg vil med disse ordene ønske alle en kjempeflott 17 mai!!=)

Ingen kommentarer: