Søk i denne bloggen

torsdag 26. mai 2011

Teamtrio - Leseplaner

Bloggeren Lyran har hver uke teamtrio og denne uken er det om leseplaner. Jeg er veldig flink til å lage planer og lister. Men er ikke like flink til å følge de opp. Men har klarte noen av litteraturmålene  mine for i år. Men jeg vil plukke ut tre leseplaner som jeg vil gjennomføre mer enn andre.

Engelsk litteratur. Jeg er ikke akkurat verdens flinkeste i engelsk. Vanligvis skyr jeg engelsk litteratur og alt av engelske spillefilmer jeg ikke kan ha engelsk undertekst på. Men for å holde engelsken ved like og aller helst bli bedre vil jeg lese mer engelsk litteratur. Jeg har allerede i år lest en engelsk bok og en film med engelsk undertekst på. Mer skal det bli!!

Lese serier. Jeg har litt fobi mot å begynne på serier og enda mer å lese de etter hverandre. Men jeg har gjennnom Bokbloggturneen begynte å kurere den fobien. Jeg har lest hele Folket på Innhaug  serien no i vår. *Klapp på skulderen*. Så no er det bare å lese andre serier og muligens etter hverandre.

Klassikere. Jeg har et litt anstrengt forhold til klassikere. Det er ikke fordi jeg føler at jeg absolutt må lese de. Men mer det at alle jo leser dem og man kan jo finne glatt ut hva de handler om uten å lese dem. Da vil jeg heller lese mer de ukjente bøkene som ingen ( les: få) snakker om. Men jeg har jo innsett at jeg kan gå glipp av mye. Dessuten må jeg jo innrømme det finnes klassikere som frister.

Ingen kommentarer: