Søk i denne bloggen

mandag 13. juni 2011

Morshjerte serien av Anne Lise Boge*SPOILER*

Først må jeg bare beklage at jeg legger ut så mye om denne serien. Men no har jeg jammen funnet en nettbutikk som viser tittelen på de to neste bøkene samt bilde på neste bok. Det er nemlig nettbutikken Cdon. Den selger hovedsaklig film og musikk. Men har holdt på en stund med å selge bøker også. Her finner du bøkene til Anne Lise Boge. Hvis du trykker deg inn på gyllen lykke, svarte hevn finner du forsiden på neste bok.

Jeg har jo ikke lest den siste boken i serien siden den har ikke dukket opp i postkassen. Men jeg har jo selvfølgelig fått med meg at noen som dør. Jeg blei skuffa når jeg såg forsiden på neste bok som blir nr. 13 i serien. De som har lest siste boken vet jo hvem som dør. Jeg håpte at Thorleif dødde. Men det ser nemlig ut som det er han som er på forsiden. Men det kan jo være noen helt annen som er dukka opp i bok nr. 12. Men selv om forsiden er veldig negativ så får jeg bare positive assosiasjoner. Det ser  ut som Maren holder på å rømme fra Thorleif og det gleder mitt hjerte!!!:D. Dessuten ser det ut som at ho er gravid igjen og jeg håper at ho har hoppet til køys med Trond!!!!!!!.  De to neste bøkene har veldig positive titler Gyllen Lykke, svart Hevn og blomstringstid. Okey, nr. 13 sin tittel er både positiv og negativ. Jeg tror deler av tittelen hinter til bokomslaget. Så tenker jeg på Gyllen Lykke og blomstringstid som noe veldig bra. Det ser ut for at det kanskje har noe med Graviditet å gjøre og så hååååååper jeg jo at det har noe med Maren og Trond å gjøre!!!!!. Jeg tror ihvertfall at de som har lest nr.12 Hjertebrist har mer peiling på hva omslaget betyr:).

Men no skriver jeg som Trond som "lever" i beste velgående. Jeg er fullt klar over at det kan være han som dør i bok nr. 12:'(. De som jeg tror kan ha dødd i bok nr. 12 er Thorleif, Trond, faren til Maren og svigerfaren hennes. Jeg har like gode teorier og begrunnelser for alle. Men hvis det dødsfallet skal være av stor betydning for Maren på godt og vondt så holder jeg en knapp på Thorleif eller Faren hennes. Hvis Trond dør tror jeg det blir verre for leseren enn Maren. I såfall er jeg svært glad for at jeg har lest boken senere!!!. Jeg vet nesten om jeg orker å lese serien videre da.

Ingen kommentarer: