Søk i denne bloggen

søndag 26. juni 2011

Oppdatert sommerlektyre

Jeg fyker snart til både Vestlandet og Lillehammer<3*gledermeggledermeggledermeg*. Jeg har tidligere skrevet en liste på sommerlektyre jeg skal lese. Men det var som sagt ingen fastlagt liste og det kunne være bøker ble trekt til eller bort. Men ihvertfall her en mer oppdatert sommerlektyre liste.Det er forsatt mulig at noe forsvinner ute og andre ting kommer inn. Men ihvertfall er denne mer realistisk, oppdatert og sikker:).

Bli hvis du kan, reis hvis du må av Helga Flatland

Jeg har selvfølgelig lyst å lese denne her. Men hovedgrunnen til at jeg vil lese denne boken er Bokelskerinnen sin utfordring med å lese en norsk debutant fra 2010 eller 2011. Valget sto mellom denne boken og Vidina, Landet bak Nidarosdommen. Egentlig hadde jeg mest lyst å sistenevnte. Men siden jeg ikke fant den på noen måte på biblioteket hjemme så ble det boken av Helga Flatland:)

Matched: Cassies valg av Ally Condie
Takket være andre bokbloggere har jeg oppdaget denne Sciene Fiction boken !!!:D:D. Den ligger å venter på meg påhjem biblioteket mitt. Jeg klarer nesten ikke å vente og jeg gleder meg ufattelig til å lese den<3. HURRA for andre bokbloggere som gjør at oppdager nye bøker:D

Habanita av Fabiola Santiago
På hjemplassen min har de mye mindre ventelister på bøker på biblioteket enn her i Tromsø. Derfor har jeg litt som mål å lese de bøkene som det er lange ventelister på biblioteket i Tromsø og som jeg selvfølgelig vil lese:).

Glemte minner av Rannveig Marit Mindresunde
Forfatteren hadde lagt ut en forepørsel på Bokelskere om noen ville anmelde boken hennes og jeg takket ja. Boken har et superfint omslag og historien virker spennende:). Det er jo særlig interessant siden historien er bygd på en sann historie fra mitt hjrmfylke.Boken er allerede ankommet hjemplassen min på Vestlandet og jeg gleder meg til å ta fatt på den:D.

Dem Afrikanske Farmen av Karen Blixen
Denne skal jeg lese i forbindelse med Samlesning i forbindelse 1001 bøker du må lese før du dør. Jeg regner med å bruke litt tid på denne boken. Men jeg gleder meg STORT til å lese den<3


Denne uken har jeg forresten lest tre og ei halv bok. På min egen data har jeg liggende fire bokanmeldelser som skal publiseres når nettet er i orden:)

Ha en god sommer alle sammen og kos deg med  god litteratur i sommer:)

1 kommentar:

Lillesmurf - Kari sa...

SV: Du har all grunn til å glede deg. Boken er kjempe bra :D