Søk i denne bloggen

søndag 17. juli 2011

En Smakebit på en søndag - Arven av Katherine Webb

Jeg var sist søndag på ferie og derfor kunne jeg ikke delta. Men i dag er jeg hjemme og jeg kan delta i utfordringen. Det er bloggeren Ladybug som står bak denne utfordringen. Den går ut på å dele en liten bit ( ikke for avslørende) og link innlegget hos Ladybug. Jeg er i gang med bestselgeren i sommeren Arven av Katherine Webb. Den har ikke vært helt til forventingene. Men det ser ut til å bli mye bedre. Jeg er sånn ca. halvveis. Men her kommer ihvertfall en liten smakebit fra boken:


http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5590936&rom=MP

I 1931 var Meredith knapt tyve år gammel. Tyve år, gift og gravid med en baby som hun må ha mistet, for moren min ble ikke født før en god stund senere. Jeg leser brevet en gang til, forsøker å se for meg Caroline som en mor noen kan ha elsket, som en person Meredith tydeligvis savnet.

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

4 kommentarer:

Siljeblomst sa...

Fin smakebit, den får meg til å tenke på Kate Mortons bøker - og de liker jeg veldig godt.

astridterese sa...

Denne står på min "skal-lese"-liste. Jeg låner de fleste bøkene på biblioteket og denne er det lang ventetid på, så jeg må bare være tålmodig!

Ladybug sa...

Jeg likte i hvert fall smakebiten. Krysser fingrene for at det tar seg opp og at du ender opp med å like boken :)

Askeladden sa...

Siljeblomst: Jeg har ikke lest bøkene til Kate Morton så jeg vet ikke om de ligner. Men jeg skal ihvertfall lese En svunnen tid av Kate Morton ganske snart.

Astrid Therese: Håper du får boken snart:)

Ladybug: Heldigvis tok seg boka opp og jeg leste faktisk resten av boka i går:). Men vil plassere den midt i mellom siden første del var ikke så bra og siste del var kjempebra. Denne boken er et eksempel på at man bør ikke legge vekk boken selv om begynnelsen var ikke god.